SJR söker Business controllers för både kortare och längre uppdr
SJR / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Till ett välkänt bolagmed gottrenommé söker vi nu två Business controllers.Är du interimskonsult och redo för nästa utmaning?
Publiceringsdatum2019-01-28Dina arbetsuppgifterI den här rollen som Business Controller blir duen nyckelperson i verksamheten där du ansvarar för hela processen - från analys och målsättning till uppföljning och lönsamhet.
Som Business Controller kommer du att vara med i ledningsgrupp vilket gör att det är viktigt att du kankommunicera komplex, ekonomisk information. Vidare kommer din roll att handla om utveckling av processer och rutiner samt att effektivisera verksamheten. Du ingår i ett team om tre personer där du rapporterar till verksamhetschefen på enheten.
Arbetsuppgifter• Rapportering
• Göra bokföringsunderlag
• Se till att verksamheten är så lönsam som möjligt
• Forecastarbete
Vem är du?
Vi tror att du är driven och ansvarsfull med en förmåga att kunna tänka utifrån ett helikopterperspektiv.För att passa i rollen som Business Controller på detta företag tror vi att du trivs i föränderlig miljö, är nyfiken och har en drivkraft att alltid vilja utveckla såväl dig själv som verksamheten.
Du har akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande och har controllererfarenhet, dessutom ser vi gärna att du har varit på ett större företag.
Det krävs i denna roll att du har lätt för att uttrycka dig i tal och i skrift, både på svenska och på engelska. Det är ett krav att du har mycket goda kunskaper i Excel samt att du har väldigt god processförståelse för relevanta affärsverktyg. Har du arbetat med SAP och Adaptie är det väldigt meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av telecom och kundservice.
För att passa i rollen som Business Controller lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det krävs att du är en hjälpsamlagspelare samtidigt som din analytiska förmåga är avgörande.
Viktig information
Uppdraget är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR. Uppdraget startar i början på december och löper fram till november 2019. Urvals- och intervjuarbetet kommer att ske löpande. Du söker tjänsten via
www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Emma Hultberg, på telefonnummer: 076 647 16 41. Välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Hultberg
emma.hultberg@sjr.seFöretagSJR
AdressSJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 4580777
Observera att sista ansökningsdag har passerat.