Site Manager till Corporate Travel, vikariat
Travellink AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Travellink AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm eller i
hela Sverige Travellink söker en Site Manager till Corporate Travel för ett vikariat under föräldraledighet t.o.m. augusti 2016.
Travellink är Nordens ledande internetresebyrå med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Företaget har tre affärsområden; privatresor, affärsresor och konferens & event. Travellink säljer flygresor från 440 olika flygbolag och över 460 000 hotell till mer än 40 000 destinationer världen över. Travellink ingår tillsammans med eDreams, Go Voyages, Opodo och Liligo i eDreams ODIGEO, Europas största internetresebyrå och e-commerceföretag. eDreams ODIGEO finns representerat i totalt 44 länder över hela världen. Företaget erbjuder ett stort utbud av flyg, hotell, hyrbilar och kombinationen av flyg och hotell.
Som Site Manager ansvarar du för att hålla siterna uppdaterade med allt ifrån inställningar
och texter till att svara på olika funktionella frågor och uppdatera hemsidorna med banners och information. Du känner dig bekväm med att skapa enklare innehåll.
Vidare hjälper du till med att utföra felsökning i olika system och registrera och följa upp felrapporter,
dokumentera och utföra olika typer av tester. Du tar en aktiv roll i vår utvecklingsprocess av siten och kringliggande system. Ibland ansvarar du för mindre projekt.
Detta är en mångfacetterad tjänst och för att trivas behöver du tycka om att hantera många uppgifter samtidigt. Du tar själv stort ansvar, egna initiativ och du arbetar proaktivt för att ständigt förbättra vår produkt.
Då vi arbetar internationellt har du tät kontakt med personer i andra länder och vårt koncernspråk är
engelska. För att lyckas i rollen behöver du trivas med nära samarbete och tät kommunikation. Vi finns i tio europeiska länder.
Du tillhör Produktavdelningen men arbetar nära tillsammans med t ex Sälj-, IT-, Finans- och
Kundserviceavdelningarna, både i Sverige och i andra länder. Resor förekommer.
Vi tror att du har följande profil:
Du har erfarenhet från resebranschen samt bokningssystem (gärna Amadeus)
Du har erfarenhet, intresse och/eller utbildning inom IT
Du har grundläggande kunskaper inom HTML samt vana av publiceringsverktyg (CMS), eller en vilja
att lära dig
Du har erfarenhet och/eller intresse för mjukvarutestning, eller en vilja att lära dig
Du har minst fem års arbetslivserfarenhet
Du trivs med att ha egna ansvarsområden
Du har goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Hos oss får du arbeta i en snabbrörlig och internationell miljö med goda möjligheter att själv styra ditt arbete och att bidra till företagets fortsatta framgång. Här får du tillfälle att arbeta tillsammans med duktiga kollegor och utföra många olika typer av uppgifter där en dag inte är en annan lik.
Du är en nyckelperson i vidareutvecklingen av vår corporatetjänst!
Tjänsten är på heltid och du kommer att arbeta på vårt huvudkontor i Solna Strand. Du är välkommen
att kontakta Veronica Hargevik för frågor på 073-773 60 28 eller
veronica.hargevik@odigeo.comIntervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka din ansökan.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2015-02-25Arbetstider och omfattningHeltid Rekrytering
ErsättningMånatlig löneutbetalning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTravellink AB
AdressTravellink AB
Box 1108
11343 Sundbyberg
KontorsadressBox 1108 17222 Sundbyberg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2181820
Observera att sista ansökningsdag har passerat.