SiS söker utredare med inriktning verksamhetsutveckling
Statens institutionsstyrelse, SiS Huvudkontor / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens institutionsstyrelse, SiS Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på särskilda ungdomshem och LVM-hem över hela landet. SiS verkställer även sluten ungdomsvård och finansierar forskning för att utveckla vården och behandlingen. I klartext är det vårt uppdrag att vända liv som präglats av utanförskap, missbruk och psykosociala problem. Därför spelar SiS en avgörande roll i vårdkedjan och ger hopp i svåra situationer. Att skapa den livsviktiga förändringen och möjligheten är inget vanligt jobb. Därför blir ditt arbetsliv på SiS en resa i personlig utveckling och din vardag en tuff och spännande utmaning på alla professionella plan.
Huvudkontoret ligger på Lindhagensgatan, Hornsberg i Stockholm. Vi är ungefär 150 anställda, fördelat på sex avdelningar som tillsammans arbetar för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 anställda.
Till huvudkontorets vård- och behandlingsenhet söker vi en utredare för att arbeta med verksamhetsutveckling av ungdomsvården och missbruksvården. Enheten har 20 medarbetare som tillsammans med SiS forsknings- och utvecklingsenhet utgör SiS avdelning för utveckling av vård- och behandling.
Vård och behandlingsenhetens huvudsakliga arbetsuppgifter är normering och stöd till verksamheten i övergripande frågor om vård och behandling, hälso- och sjukvård samt skola. Enheten ansvarar även för utveckling och uppföljning av ungdomshemmens och LVM-hemmens verksamhet.
Publiceringsdatum2019-12-16ArbetsuppgifterSom utredare bidrar du till att vården utvecklas enligt kunskapsbaserade principer och metoder. Du arbetar med normering, implementering, kvalitetssäkring och verksamhetsuppföljning inom ansvarsområdet. Du samarbetar med utredare och metodutvecklare inom avdelningen och kommer att samarbeta med och ge rådgivning och stöd till verksamhetskontor och institutioner. I arbetsuppgifterna ingår att planera och genomföra utredningsuppdrag och bereda ärenden till SiS ledning.
KvalifikationerDu ska ha:
• examen från universitet eller högskola med inriktning mot samhällsvetenskap eller beteendevetenskap
• erfarenhet av självständigt utredningsarbete inom området vård- och behandling
• erfarenhet av vård och behandling av ungdomar och vuxna missbrukare i öppna eller slutna former som t.ex. HVB-hem
Du bör:
• ha erfarenhet från projektledning
Du är:
Du kommer att ha många kontaktytor i ditt arbete, både på avdelningen och med andra kontakter inom myndigheten, därför är det viktigt att du trivs med och har en god förmåga att samarbeta med andra. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och anpassar ditt budskap till olika målgrupper. För att lyckas med uppdraget har du även en mycket god analytisk förmåga och skapar struktur i ditt arbete.
ÖVRIGT
SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.
Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: SiS tillämpar 6 månaders provanställning Tillträde: Snarast möjligt, enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens institutionsstyrelse, SiS Huvudkontor
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A919502".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Institutionsstyrelse (org.nr 202100-4508)
Arbetsplats Statens institutionsstyrelse, SiS Huvudkontor
Jobbnummer 5004658
Observera att sista ansökningsdag har passerat.