Shurgard söker skandinavisk HR-assistent med erfarenhet av lönef

Bravura / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2015-04-29

Företaget
Shurgard är ledande inom self-storage magasinering i Europa. Tack vare sin innovativa expertis och kundorienterade inställning har Shurgard idag över 1 000 000 kunder på 190 anläggningar i sju länder i Europa. Framgången i Europa vittnar om förmågan att omsätta sina värderingar till sälj och service. Shurgard söker nu efter sin nästa distriktschef till Stockholmsregionen. Vi söker en HR-assistent som ska arbeta mot Sverige och Danmark.

I rollen som HR-assistent kommer du stötta företagets HR Manager i personal- och lönerelaterade frågor på svenska och danska marknaden. Du arbetar från företagets kontor i Solna och kommer fungera som en intern servicefunktion och ett administrativt stöd.

Arbetsuppgifterna innebär bl.a. sammanställning av underlag för svenska och danska löner till outsourcad leverantör, uppdatering av policys och personalhandbok. Du kommer även att arbeta med lättare rekryteringsarbete, introduktion av nyanställda, ta fram rapporter och statistiskt underlag och övrig löpande administration som förekommer i en HR-roll.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR-assistent kommer du stötta företagets HR Manager i personal- och lönerelaterade frågor på svenska och danska marknaden. Du arbetar från företagets kontor i Solna och kommer fungera som en intern servicefunktion och ett administrativt stöd.

Arbetsuppgifterna innebär bl.a. sammanställning av underlag för svenska och danska löner till outsourcad leverantör, uppdatering av policys och personalhandbok. Du kommer även att arbeta med lättare rekryteringsarbete, introduktion av nyanställda, ta fram rapporter och statistiskt underlag och övrig löpande administration som förekommer i en HR-roll.

Kvalifikationer
Erfarenhet: Dokumenterad erfarenhet från en liknande tjänst. Erfarenhet av lönefrågor.
Språk/programvaror: Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
Meriterande: Kunskap om danska löner är starkt meriterande

Du är en självgående och prestigelös person som trivs i en intern serviceroll. Du har god strukturförmåga samtidigt som du är flexibel och hanterar uppgifter av ad hoc-karaktär. Givetvis har du en lösningsinriktad attityd. I gengäld erbjuds du en självständig och utvecklande roll på ett marknadsledande företag.

Övrig information:

Start: Omgående eller enligt ök.
Plats: Solna
Lön: Fast lön + bonus enligt ök.
Kontakt: Bravura, tel. 08-400 240 50

Sökord: HR-assistent, HR-administratör, lön, rekrytering, personaladministratör, personalassistent

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökning

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Gustafsson 08-40024050 eva.gustafsson@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2272442

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: