Servicetekniker - Borås (timanställning)
Kraftsam Personal AB / Maskinreparatörsjobb / Borås
2024-02-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicetekniker - Borås (timanställning)" (publicerad 2024-04-03) ⬅️
Visa alla maskinreparatörsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kraftsam Personal AB i Borås,
Mölndal,
Göteborg,
Kungsbacka,
Kungälv eller i
hela Sverige Vill du jobba som servicetekniker inom luftrening?
Som marknadsledande inom industriell luftrening med 20+ års erfarenhet så kan de presentera relevanta referenskunder inom de allra flesta branscher där oönskat damm och andra luftburna partiklar förekommer. De är en betrodd leverantör av luftrening för industrier.
Din framtid
Vår kund söker nu en servicetekniker som initialt kommer att arbeta på en timanställning på ca 50% via bemanning, men för rätt person finns alla möjligheter att få en heltids anställning på bolaget.
I rollen som servicetekniker kommer du att arbeta med att:
Planera installationer, filterbyten och serviceinsatser optimalt utifrån geografi och restider, vilket även innebär övernattning på hotell för att uppnå effektivitet
Utföra alla insatser enligt fastlagd tidplan, samt vid risk för förseningar rapportera till Service Manager för omfördelning av resurser utifrån ett helhetsperspektiv från teamets samlade tidplaner
Stödja säljorganisationen genom att medverka som expert vid för installationer, både i dialog och platsbesök
Aktivt bidra till mer försäljning vid varje kundkontakt genom att rapportera iakttagelser till kundansvarig säljare
Dina ansvarsområden som servicetekniker kommer innebära:
Installera och driftsätta luftreningslösningar hos kunder i Sverige
Utföra filterbyten och service enligt kundspecifika intervaller och filterbyteslistor
Rapportera till ansvarig säljare om möjliga förbättringar ute hos kund, exempelvis tätare filterbytesintervall pga. hög belastning av filter/förändringar i lokaler etc
Göra felanmälningar enligt de rutiner som fastställts av Quality Manager
Regelbundet registrera och rapportera löpande insatser m.m. i Salesforce eller andra tillämpliga verktyg
Arbeta aktivt för att förbättra sin kompetens i enlighet med vad som krävs för befattningen och marknadens utveckling
Föreslå och medverka till förändringar och förbättringar som utvecklar och effektiviserar verksamheten
Erfarenhet och personliga egenskaper
Minst 3 års dokumenterad erfarenhet från tidigare arbete med serviceinsatser av teknisk karaktär ute hos kunder
Kommunikativ förmåga i tal och skrift med god retorisk förmåga
Goda kunskaper i svenska och i engelska, i såväl tal som i skrift
Behärska Officepaketet
Körkort B och samtliga tillstånd/körkort nödvändiga för de lyftanordningar och maskiner som tjänstens utförande kräver
Inneha giltig SSG ID-handling
ID 06 (arbetsplatsen under byggnation)
Fallskyddsutbildning & höghöjdsutbildning
Du har ett stort tekniskt intresse och troligtvis har du en teknisk gymnasieutbildning i bagaget. Du har tidigare erfarenhet av tekniskt arbete och/eller service i någon form. Kunskap inom el, mekanik och elektronik är starkt meriterande. Stor vikt läggs vid social kompetens.
Som person, villig att lära dig nya saker, bra på att jobba både självständigt och i team. Du gillar tekniska utmaningar och är lite av en naturlig problemlösare. Du är bra på att ta olika typer av människor och du drivs av personlig utvecklig och att skapa win-win mellan dig och dina kunder. Du talar flytande svenska i tal och skrift samt behärskar engelska.
Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Olivera på
olivera.cvetkovic@kraftsam.seSer fram emot din ansökan!
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Kraftsam Personal AB (org.nr 559121-6204)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 8440994
Observera att sista ansökningsdag har passerat.