Servicerådgivare sökes till vår kund i Södertälje
2Complete AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos 2Complete AB i Södertälje,
Nykvarn,
Botkyrka,
Huddinge,
Gnesta eller i
hela Sverige Dina arbetsuppgifter
Som Servicerådgivare har du kontakt med verkstadens kunder genom hela processen samt ger stöd och vägledning. En viktig del i arbetet är att alltid ge kunden ett professionellt bemötande samt säkerställa att önskemålen uppfylls.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är att boka in kunder via telefon, ta emot samt lämna ut bilar, ta emot beställningar av reservdelar och sälja dem över disk. Du kommer även att bedöma garantianspråk, bearbeta kundreklamationer och vägleda kunderna i tekniska frågor. Datorn och dess system är ditt främsta arbetsverktyg. Du har även ett ansvar för att verkstadens produktivitet och drift optimeras.
Öppettiderna för servicemottagningen är måndag till fredag 07-18 och schemat är rullande. Denna tjänst startar omgående.
Om företaget
Mer information ges vid intervju.
Din profil
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och en bakgrund inom serviceområdet. Vi ser gärna att du har dokumenterad arbetslivserfarenhet av bilbranschen som servicerådgivare/ kundmottagare, alternativt att du jobbat inom biluthyrning. Det är viktigt att du har god förståelse för vikten av utomordentligt god service och bra kundbemötande.
Du bör behärska svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. Krav är också att du har goda datakunskaper och innehar minst B-körkort. Meriterande är om du har god kännedom av våra system Automaster och Elsa. Har du ett stort bilintresse ser vi det som ett plus.
Du är effektiv i ditt arbete, kan ta egna initiativ och du har ett flexibelt arbetssätt. Du har förmågan att arbeta mot flera mål samtidigt, även under tidspress. Vi ser även att du brinner för att ge service och arbetar alltid med viljan att överträffa kundens förväntningar. Vidare är du en social person och en lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra. Din positiva attityd smittar lätt av sig och du är duktig på att balansera kraven i arbetslivet.
Det är viktigt att du är en problemlösare, då du i tjänsten kommer att möta många olika typer av situationer. Du är lyhörd och vet vad du behöver göra för att skapa en personlig relation med kunden och tillgodose deras behov.
I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid din personlighet.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande.
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.
2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-12-03ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-17
Ange följande referens när du ansöker: 1587
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Magnusson
anna@2complete.seFöretag2Complete AB
Adress2Complete AB
Sveavägen 33
11134 Stockholm
KontorsadressSveavägen 33
Jobbnummer 4489398
Observera att sista ansökningsdag har passerat.