Serviceinriktad upphandlare till Rinkeby- Kista

Stockholms kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vi är öppna, vi är nytänkande och vi visar och skapar tillit. Det är vår gemensamma värdegrund i Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning som inspirerar både vardag och utvecklingsarbete hos oss.



Som upphandlare kommer du att vara placerad på Lokal och internservice enheten.

Ditt närmaste arbetslag kommer att bestå av inköpare och ansvarig för centrala inköp. På enheten finns även kollegor som arbetar med frågor kopplade till lokaler samt kollegor som arbetar med intern service. Kontoret ligger centralt i Kista med närhet till kollektivtrafik och galleria.

Ditt uppdrag som upphandlare med samordningsansvar

Vi söker en serviceinriktad upphandlare som vill förmedla sina kunskaper om upphandling till andra och som vill arbeta övergripande och med samordningsansvar.

Som upphandlare med samordningsansvar är du förvaltningens expert avseende upphandlingsprocesser. Du kommer samordna och driva förvaltningens arbete inom området. Du kommer att arbeta och ge stöd i förvaltningens digitala upphandlingssystem, Kommers, vilket även omfattar förvaltningens avtalsdatabas, där du sköter avtalsadministrationen av förvaltningens avtal. I ditt uppdrag ingår även att stödja, vägleda och sprida kunskap om upphandling och avtalsförvaltning i organisationen vilket bl.a. innebär att du kommer genomföra interna informations- och utbildningsinsatser.

Rollen innebär operativt arbete där du kommer genomföra vissa upphandlingar och avrop av varor och tjänster (främst större direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar). Du kommer ha ett nära samarbete med Serviceförvaltningen som i huvudsak genomför de centrala stadsövergripande upphandlingarna samt agera representant, referensgruppsdeltagare och kontaktperson de gångerna vi använder oss av externa upphandlare vid upphandlingar avseende varor, tjänster och entreprenader.

I tjänsten ingår även att ha en god översyn av förvaltningens upphandlingar och avtal. Det innebär att löpande analysera och identifiera förvaltningens behov av varor och tjänster samt ge förslag om vidareutveckling av upphandlingsarbetet. Som upphandlare är du ansvarig för att upphandlingsprocessen sker i enlighet med lagstiftningen.

Publiceringsdatum
2022-04-22

Kvalifikationer
För rollen som upphandlare söker vi efter dig som har:

- relevant högskoleutbildning med inriktning mot juridik, inköp eller ekonomi, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- dokumenterad erfarenhet av upphandlingsarbete gärna inom offentlig verksamhet
- goda kunskaper inom LOU
- hög kommunikativ förmåga på svenska i både tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av upphandlingssystemet Kommers.

I denna rekrytering lägger vi särskild vikt vid följande personliga egenskaper:

- Du har erfarenhet av och ett genuint intresse för att ge stöd, service och att förmedla kunskap.
- Du är en effektiv lagspelare som efterfrågar och delar med dig av kunskaper och erfarenheter.
- Du är självgående och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.
- Du kan ta hänsyn till flera perspektiv och har god förmåga att göra korrekta avvägningar utifrån vad som är bäst för verksamheten som helhet.
- Du har god samarbetsförmåga då arbetet innefattar samordningsansvar för upphandlingsområdet.
- Du är trygg och stabil samt trivs med många kontakter och har ett serviceinriktat tänk.
- Du har ett flexibelt förhållningssätt, ser möjligheter i förändringar och bidrar med engagemang och kompetens.

Välkommen med din ansökan!

Övrig information
Förvaltningen har ett flextidsavtal och vinter- och sommararbetstid. Goda friskvårdsmöjligheter med friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimme/vecka, möjlighet att köpa mycket förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inkl. gym.

Vi kan komma att tillämpa provanställning.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning tar gärna tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/2729".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Rinkeby-Kista SDF, Lokal och internservice

Kontakt
lina lundberg
0850802032

Jobbnummer
6563101

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: