Serviceinriktad och driven inköpsassistent till GKN i Trollhätta
Skill / Kontorsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill i Trollhättan,
Uddevalla,
Lidköping,
Göteborg,
Jönköping eller i
hela Sverige Har du utbildning och erfarenhet inom inköp? Är du den som ser lösningar där andra ser problem? Vill du ha ett jobb där dagarna ser olika ut och där det finns utrymme för utveckling? Vi söker efter en ny stjärna till vårt inköpsteam, välkommen att söka!
Inköpsavdelningen inom Supply Chain har det övergripande ansvaret för inköp till Engine Products Sweden. Idag är vi 16 inköpare och materialchefer som täcker mer än 100 leverantörer. Vårt team har en bra sammanhållning och tillsammans jobbar vi med såväl ingenjörer och Supply Chain för att våra leveranser ska kunna ske i rätt tid och med rätt kvalitet. Majoriteten av våra leverantörer finns i Europa och USA så du kommer få ett stort kontaktnät och nära samarbete såväl inom som utanför organisationen.
Dina arbetsuppgifter
Som inköpsassistent kommer du vara viktig för oss och ditt ansvar är att leveransbevaka, hantera fakturor och arkivera inköpsdokument. Du kommer också sköta administrationen för reservdelar till kund, genomföra ändringsbegäran, hantera leverantörsportalen SIM, samt se till att IT-roller för Supply Chain är uppdaterade. Du är också den som hjälper oss att visualisera KPI:er för att mäta vår utveckling så att vi, med hjälp av dig, kan följa upp ledtider, kvalitetsnivå och kundnöjdhet.
Vi behöver dig som kan ifrågasätta och prova nya angreppssätt på det dagliga arbetet så att vi kan fortsätta jobba med ständiga förbättringar.
Din profil
För att lyckas i rollen bör du ha relevant utbildning inom området, förslagsvis KY-utbildning med inriktning mot inköp och du får gärna ha några års erfarenhet från liknande arbete. Du kommer omges av drivna och engagerade kollegor och därför vill vi gärna att du, liksom vi, vill ge bästa service till såväl interna som externa kunder. Det är önskvärt och mycket meriterande om du har kunskap och erfarenhet av affärssystemet SAP. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i en stor organisation och inom liknande bransch ser vi det som ett stort plus. Vi värdesätter dig som vågar tänka i nya banor och som ser lösningar där andra ser problem!
Ansökningsförfarande
Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2018-12-31. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så vänta inte med att söka. Din ansökan består av ditt CV och ett brev där du motiverar varför du vill bli vår nya kollega. I den här rekryteringen samarbetar GKN med Skill och har du frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Anna Ljungkvist, Skill, 031- 380 33 23 /
anna.ljungkvist@skill.se. Initialt kommer du att bli anställd av oss på Skill men på sikt finns mycket goda chanser till en anställning hos GKN.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-12-18ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-31
Ange följande referens när du ansöker: 3951
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Ljungkvist
anna.ljungkvist@skill.se 031-380 33 23
FöretagSkill
AdressSkill
Fabriksgatan 7
41250 Göteborg
KontorsadressFabriksgatan 7
Jobbnummer 4517478
Observera att sista ansökningsdag har passerat.