Serviceinriktad Customer Manager till Retriever.

Retriever / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retriever i Stockholm

Retriever

Presentation
Vill du jobba i en internationell organisation där du får möjligheten att arbeta serviceinriktat med många olika arbetsuppgifter? Då har vi jobbet för dig.

Vi söker nu en Customer Manager till Retrievers Customer Relationsavdelning där du kommer att arbeta aktivt och professionellt gentemot Retrievers kunder. Avdelningen stödjer och hjälper sälj- och analysavdelningarna i deras arbete samt bidrar till utvecklingen av ett effektivare samarbete.

Tjänsten är placerad på Retrievers kontor i centrala Stockholm. Urval och intervjuer sker löpande med start i januari, välkommen med din ansökan.

Publiceringsdatum
2012-12-18

Dina arbetsuppgifter
Som Customer Manager har du en nyckelroll i kontakten mellan verksamhetens kunder och Retrievers sälj- och teknikavdelningar. Du ansvarar för att bygga och stärka kundrelationer genom personliga möten, telefonsamtal och e-post. Du bidrar också till affärer genom att fånga upp och analysera information från kunderna och föra detta vidare till avtalsansvarig eller utvecklingsavdelningen. Vidare så kommer du att:

• aktivt skapa långsiktiga kundrelationer och skaffa bred kunskap inom de branscher du ansvarar för
• ta hand om inkommande ärenden via telefon och e-post snabbt, strukturerat och professionellt
• arbeta proaktivt med Retrievers bevakningskunder enligt plan
• hålla uppstartsmöten och utbildningar med de kunder du ansvarar för
• upprätthålla förstklassig service mot både kunder och kollegor i såväl stora som små ärenden
• bygga upp kundens portal inkl. bevakningsprofiler och olika typer av leveranser enligt avtal
• hålla i frukostutbildningar, mässor, seminarier och andra tillställningar/aktiviteter som Retriever arrangerar
• utgöra en back up till First Line Support och andra kollegor på CR-avdelningen enligt plan och vid behov.

Utbildning/erfarenhet
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett eller ett par års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter eller från branschen där du har arbeta med databaser och/eller webbpubliceringsverktyg. Din svenska är mycket god i såväl tal som skrift och det är meriterande med ytterligare språkkunskaper.

Som Customer Manager ligger ditt fokus på att upprätthålla förstklassig service, vara lösningsorienterad och hantera stora som små ärenden, från både kunder och kollegor professionellt, engagerat och prestigelöst. Du har förmågan till ett trevligt och professionellt bemötande i alla situationer. Som person är du självgående, noggrann och har lätt för att ta till dig ny kunskap. Vi söker dig som har en utpräglad serviceinställning, är pedagogiskt lagd och trivs i en arbetsmiljö som håller ett högt tempo.

Företagsbeskrivning
Retriever levererar nordisk och internationell mediebevakning och medieanalys, erbjuder verktyg för redaktionell research och företagsinformation. Vi har kunder i alla branscher av nordiskt näringsliv och offentlig förvaltning, och ägs av TT och Norska NTB.

Företagets hemsida
www.retriever.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-06
Ange följande referens när du ansöker: 34177
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Retriever

Adress
Retriever

Jobbnummer
1420354

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retriever

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retriever: