Servicehandläggare till Ludvika, Borlänge och Avesta
Skatteverket / Butikssäljarjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Ludvika,
Borlänge,
Falun,
Avesta,
Västerås eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor med syftet att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.
Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.
Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.
I Dalarna finns det servicekontor på 5 orter: Ludvika, Falun, Borlänge, Avesta och Mora. Totalt är vi cirka 15 medarbetare. Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
•
med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
•
som är till nytta för medborgare och företag
•
med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•
som stimulerar kreativitet, lärande och utveckling
•
med god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
•
har relevant högskoleutbildning om 120 p/180 hp eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
•
har arbetat minst två år i ett serviceyrke med kundkontakt där du har besvarat frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
•
har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
•
har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
•
har goda kunskaper i engelska i tal
•
har mycket gott bemötande och servicekänsla
•
har mycket god kommunikativ förmåga
•
har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
•
är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel
•
ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
•
har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
•
är pedagogisk och har förmåga att coacha
•
är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av arbete som servicehandläggare hos Skatteverket eller Försäkringskassan
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Publiceringsdatum2017-11-23Övrig information1 tillsvidaretjänst i Ludvika. 1 föräldravikariat i Borlänge, tom 31 mars 2019 men kan komma att förlängas. 1 tillsvidaretjänst i Avesta samt 1 vikariat t.om 30 april 2019 som kan komma att förlängas. Samtliga tjänster är på heltid. Provanställning kan bli aktuellt för tilsvidaretjänsterna.
KontaktSektionschef: Lisa Danielsson, 010-5799207 (för frågor om tjänsten) och HR-konsult: Camilla Andersson, 010-5723844 (för frågor om rekryteringsprocessen). Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Fackförbundet ST: Rikard Andersson, 010-5799123 och för Saco-S: Per-Olof Karlsson , 010-576 82 42.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast 4 december 2017. Bifoga ditt cv där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess? Används då Skatteverket är arbetsgivare
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Danielsson , Sektionschef 010-5799207
Camilla Andersson , HR-konsult 010-572 38 44
Per-Olof Karlsson, Facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42
Rickard Andersson , Facklig kontaktperson, ST 010-5799123
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Storgatan 19
77183 Ludvika
KontorsadressStorgatan 19
Jobbnummer 3819812
Observera att sista ansökningsdag har passerat.