Servicehandläggare - Ludvika
Skatteverket / Ekonomijobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Ludvika,
Borlänge,
Falun,
Avesta,
Västerås eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare är att svara på frågor och ge information till privatpersoner och företagare på ett professionellt, snabbt och serviceinriktat sätt. Du gör det svåra enkelt genom din kommunikativa förmåga.
Du ger service och information som spänner över tre olika myndigheter vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad. Det är viktigt att du har lätt att kommunicera i tal och skrift. Du jobbar i en öppen och mångkulturell miljö vilket kräver att du har en pedagogisk och lyssnande förmåga med en förklarande attityd. Du arbetar nära kunderna och måste också känna dig bekväm i det direkta mötet, ansikte mot ansikte, med individer som har olika bakgrund.
Servicekontoret i Ludvika tillhör servicekontoren i Dalarna med kontor i Avesta, Borlänge, Falun, Ludvika och Mora. På servicekontoret i Ludvika arbetar 2 servicehandläggare. I tjänsten ingår att vid behov tjänstgöra på de andra servicekontoren i Dalarna.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap alternativt en dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid personliga möten
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vi vill ha din ansökan via vår hemsida med CV och personligt brev märkt med diarienummer (131 537777-14) senast den 14 oktober 2014. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.
Publiceringsdatum2014-10-02Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBo Tigerstrand, sektionschef 010-578 70 23
bo.tigerstrand@skatteverket.seBerith Jansson, facklig kontaktperson ST 010-576 72 68
berith.jansson@skatteverket.seLena Winter, facklig kontaktperson Saco 010-576 74 84
lena.winter@skatteverket.seAnnsofi Eriksson Lehman, HR-konsult 010-574 72 93
annsofi.eriksson.lehman@skatteverket.seFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Skatteverket, Personalenheten, Solna
17194 .
KontorsadressSkatteverket, Personalenheten, Solna
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2016508
Observera att sista ansökningsdag har passerat.