Servicedeskhandläggare med inriktning lön till Avdelning Support

Statens Servicecenter / Butikssäljarjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 430 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm, Östersund och Norrköping. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster. Statens servicecenter ska verka för att antalet anställda i staten som omfattas av myndighetens tjänster ökar. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som handläggare arbetar du i Servicedesk med att besvara lönefrågor, dokumenterar samt informerar och besvarar kunder om våra stödtjänster via telefon och kundwebb. Du ser till att frågorna får svar och återkoppling. Du arbetar i flera olika lönesystem, processer och med olika löneavtal. På Servicedesk arbetar vi med ständiga förbättringar. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2018-01-02

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• Har gymnasieexamen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Har minst 2 års erfarenhet av service, servicedeskarbete eller motsvarande

Dessutom är det meriterande om du:
• Har god ämneskunskap inom löneområdet
• Har generell kunskap om lagar och avtal
• Är bekväm att kommunicera på engelska

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Mycket god förmåga att ge hög service till våra kunder och samarbetspartners
• Samarbetsförmåga
• Strukturerad med ett systematiskt tillvägagångssätt
• God kommunikativ förmåga, både i tal och skrift
• Vara flexibel med förmåga att se helheten

Övrigt
Anställningen är 100% och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan senast 16 januari 2018.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lina Bardosen, Enhetschef 010-456 02 00

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter
FE 15
83281 Frösön

Kontorsadress
Statens servicecenter
FE 15

Jobbnummer
3881277

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: