Serviceadministratör till Servicecenter
Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Servicecenter har i uppdrag att ge service och stöd till studenter, allmänhet och personal. Vi finns på strategiska platser på universitetsområdet men fungerar också som en samlad servicefunktion i digitala kanaler.
Servicecenter vid Göteborgs Universitet söker nu en serviceinriktad, engagerad och nyfiken serviceadministratör som blir universitetets ansikte utåt.
Publiceringsdatum2024-05-20Dina arbetsuppgifter I Servicecenter ger vi service och support till studenter, personal och allmänhet. I praktiken innebär det en mängd olika arbetsuppgifter i form av information, service, försäljning och support. Vi arbetar i flera olika kanaler, besök vid disk, telefon, webb och e-mail. En vanlig dag kan innehålla allt ifrån att producera och lämna ut ett nytt GU-kort till en student till att besvara e-mail från en person i Pakistan som är intresserad av att studera vid Göteborgs universitet. I sektionen finns också den centrala telefonväxeln som besvarar och vidarekopplar samtal till hela universitetet. Här säkerställer vi också att samtliga personer står registrerade med rätt telefonnummer i katalogen, så att alla kan nå varandra. Tillsammans får vi vardagen att fungera för universitetets studenter och anställda.
Du kommer att ha din grundplacering i antingen ett av våra servicecenter eller i telefonväxeln, men förväntas efter introduktion kunna bemanna samtliga platser och kanaler.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Utbildning på högskole- eller universitetsnivå.
• Minst två års erfarenhet av arbete i reception, butik, kontaktcenter, informationsdisk eller motsvarande.
• Erfarenhet av ärendehantering genom textbaserad kundkontakt.
• Goda kunskaper om utbildningssystemet i Sverige samt om studierelaterade frågor.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig tydligt och sakligt på svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
• God administrativ kompetens, främst IT-vana och förmåga att tillgodogöra sig information från flera olika system och webbplatser.
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av studieadministrativa system så som Ladok, TimeEdit eller Canvas, eller andra system som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga.
Mer om dig
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För att lyckas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för service och förmågan att få kunden att känna sig viktig. Du har en förmåga att behålla lugnet även under arbetstoppar med högre belastning och är flexibel, kan snabbt ställa om mellan fysiska platser och olika kommunikationskanaler. Med den bredd av frågor som sektionen tar emot så är det viktigt att du är lösningsorienterad, du känner inte behov av att veta allt utan är trygg i att problem är till för att lösas.
Anställning
Anställningen är en tillsvidareanställning, heltid 100%, med organisatorisk placering vid Servicecenter inom Serviceenheten. Provanställning kan komma att tillämpas. Din titel vid universitetet kommer att vara serviceadministratör. Tillträde snarast efter överenskommelse.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta sektionschef Frida Söderström tfn 031-786 2660, e-mail:
frida.soderstrom@gu.se.
Facklig kontaktKontaktuppgifter till fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: Så blir du en av oss | Göteborgs universitet (gu.se)
Så ansöker duDu söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal som du når via
www.gu.seAnsökan ska innehålla CV, personligt brev och kopior av intyg. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Sista ansökningsdag
Ansökan ska vara inkommen senast 10 juni 2024.
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153),
http://www.gu.se/ Arbetsplats Göteborgs universitet
Jobbnummer 8693451
Observera att sista ansökningsdag har passerat.