Service Manager till framgångsrikt konsultbolag
Data Ductus / Datajobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Haninge,
Ödeshög,
Hjo,
Vadstena,
Boxholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Data Ductus i Haninge,
Stockholm,
Uppsala,
Malmö,
Luleå eller i
hela Sverige Data Ductus söker Service Manager/SIAM-konsult
Data Ductus är ett produktoberoende konsultbolag som erbjuder tekniskt avancerade lösningar. Vi har sedan starten 1989 stadigt expanderat och är idag ett väletablerat företag med drygt 200 anställda och kontor i Sverige, USA och Singapore. Våra kunder finns över hela världen. Vi erbjuder tjänster inom ett stort antal branscher genom våra kompetenta konsulter och projektledare och är kända för vår förmåga att snabbt anpassa oss och möta föränderliga affärskrav.
Vårt affärsområde IT Service Management levererar insourcade Service Desk-åtaganden och tillhörande verktyg på plats hos våra kunder. Affärsområdet levererar även konsultinsatser inom ITSM-området och stöd i konfiguration och implementation av Service Desk-verktyg, CMDB, Asset Management m.fl stödfunktioner för IT-verksamheten, med tillhörande integrationer. Likaså tjänster inom SIAM, där vi levererar effektiv leverantörsstyrning för företag/organisationer som etablerat multisourcing.
Publiceringsdatum2017-08-09Dina arbetsuppgifterSom Service Manager arbetar du med leverantörskoordinering och tjänsteintegration i våra kunders miljöer inom ramen för SIAM-åtaganden, samt bidrar till att säkerställa att leverantörernas respektive leveranser paketeras och upplevs som en sammanhållen tjänsteleverans mot kundens verksamhet.
Du håller i processen för kontinuerlig tjänsteförbättring och verkar för att processen införs i leverantörernas kontinuerliga arbete, samt att fungerande rapporteringsformer och mätpunkter för uppföljning av förbättringsinitiativ finns.
I tjänsten ingår även att leda leverantörsforum där kundens tjänsteleverantörer möts för att diskutera problem och identifiera gemensamma initiativ till förbättringar. Vidare ingår att bevaka mätning av SLA utifrån övervakning samt att rapportera till styrgrupper på så väl operativ som taktisk samverkansnivå mot kundens organisation.
Vid major-incidenter bidrar du också i att koordinera den leverantörsöverskridande incidenthanteringen och verka för att inblandade parter på bästa sätt samverkar för att lösa incidenter och minska påverkan på kundens verksamhet.
Stationeringsort: Stockholm. Uppdrag hos kund planeras till Haninge/Handen.
ProfilFör att lyckas i rollen behöver du ha
• Minst 6 års arbetslivserfarenhet från IT-branschen, med fördel kopplat till infrastrukturleveranser.
• Beställarerfarenhet/leverantörskoordinering, med fördel inom infrastrukturleverans (nät/servertjänster/telefoni).
• God förmåga att inhämta mätdata för analys och vidare rapportering.
Meriterande kvalifikationer är:
• Erfarenhet av SIAM-funktion, CSI eller annan strukturerad leverantörskoordinering i multisourcingmiljö.
• Erfarenhet som ITSM-konsult.
• Erfarenhet som teknisk projektledare.
• Erfarenhet av att rapportera till styrgrupp, IT-ledning eller motsvarande.
• En teknisk bakgrund, exempelvis som systemtekniker eller IT-konsult inom infrastrukturuppdrag.
• Erfarenhet av att hantera avtal inom IT-området, såsom avtalsuppföljning och kontraktsskrivning.
• Erfarenhet av att hantera affärsrelationer, avtalsförhandlingar el motsvarande.
• Ledarerfarenhet, exempelvis projektledare eller chef.
Som person har du goda kommunikativa förmågor och har och har en hög nivå av professionalism och integritet.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Vad erbjuder vi?
Vi arbetar i en öppen och prestigelös organisation, med bra gemenskap och utan hierarkier. Samarbete, kommunikation och snabb feedback är ledord som du, precis som vi, håller högt. Du kommer gärna med idéer och är en lagspelare som gillar att hjälpa andra att bli bättre och försöker få saker att hända när du arbetar i ett team.
Våra kunder uppskattar vår djupa tekniska kompetens, flexibilitet och integritet. Egenskaper som behövs när kraven på lösningar är höga och tidsramar är snäva. Det kräver också att vi hela tiden ligger i teknikens framkant för att kunna överträffa våra kunders förväntningar. Därför satsar vi mycket på personlig utveckling och erbjuder löpande kompetensutveckling med stora möjligheter att påverka den själv.
Om tjänstenTjänsten är en heltidstjänst, stationering i Stockholm, med uppdrag i Haninge, Handen.
Frågor
Kontakta gärna Fredrik Hagberg på 018-413 76 27 om du har frågor kring tjänsten
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas inom kort och därför sker urval löpande under ansökningstiden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Fast anställning tills vidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagData Ductus
AdressData Ductus
Handens stationsväg
13640 Handen
KontorsadressHandens stationsväg, Handen
Jobbnummer 3634648
Observera att sista ansökningsdag har passerat.