Service Manager / Itil / Ict Till Cygate
Bravura / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2017-04-20FöretagetCygate är specialiserade på systemintegration för IT och telekommunikation med över 800 medarbetare i Sverige.
Företaget är en del av Telia Company och har djup teknisk kunskap inom IT-infrastruktur samt är en molnleverantör med höga certifieringar. Kulturen präglas av starkt teknikintresse och en hög servicenivå.
Här erbjuds du en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling tillsammans med kompetenta kollegor. Cygate sitter i nybyggda lokaler i Arenastaden och i rollen som Service Manager erbjuds du stor möjlighet att påverka och få arbeta med komplexa tjänsteleveranser.
Dina arbetsuppgifterI rollen som Service Manager är du SPOC mot dina kunder och ansvarar för att rutiner, processer och SLA följs. Du ingår i Cygates konsultorganisation bestående av Service Management och Projektledning. Du utvecklar dina kunder både affärsmässigt och tekniskt genom hög närvaro och förståelse för deras verksamheter. Som Service Manager erbjuds du en vardag med stor variation innehållandes utmanande frågeställningar. I det här uppdraget handlar det om att både förvalta och utveckla befintliga processer gällande telefonilösningar där du samarbetar tätt med Change- och Incident Managers.
Kvalifikationer• Ett par års erfarenhet av IT Service Management. Du kommer antingen från rollen som tekniker, servicedesk eller från processhållet
• Erfarenhet och kunskap om ITIL processer
• Meriterande om du idag arbetar med ITIL Management i rollen som Service-, Incident-, Problem-, eller Change Manager
• Meriterande med certifiering inom ITIL Foundation 3.0
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift
Som person är du metodisk i ditt arbetssätt och van att hantera stressiga situationer. Du trivs med att arbeta nära dina kunder och har en handlingskraftig approach. Vidare är du duktig på att prioritera och har förmågan att fatta beslut. För att trivas hos Cygate har du hög social kompetens och skicklig kommunikativt.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Solna
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: ITIL, service manager, incident manager, problem manager, change manager, IT Service Management, ITIL Management, ITIL foundation V3, telekom, ICT, telko, telco
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJonatan Hultman
jonatan.hultman@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0184
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3448237
Observera att sista ansökningsdag har passerat.