Service Lead, Meeting & Events, Scandic Grand Central, heltid

Scandic Hotels AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scandic Hotels AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Huddinge, Sollentuna eller i hela Sverige

Scandic Grand Central är ett nav för kultur i Stockholm!

Med konstutställningar, konserter och en egen teater är det alltid något som händer innanför de anrika väggarna. Vi som arbetar på hotellet trivs i den fartfyllda och kreativa miljön och har en gemensam vilja att erbjuda våra gäster det lilla extra.

En mix av det historiska och det moderna beläget mitt i Stockholms hjärta. För dig som uppskattar en internationell och inspirerande social scen som andas musik och kultur. Om du kunde sätta ett stetoskop på Stockholms kropp skulle hjärtljuden slå högst där Scandic Grand Central är. Så vart slår dina hjärtljud? Älskar du musik, konst och kreativa miljöer lika mycket som oss? Då är du den vi söker!

Nu söker vi en Service Lead till hotellet Scandic Grand Central.

Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Host agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.

I rollen som Service Host och Service Lead arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Beskrivning av tjänsten

Som Event & Banquet Service Lead kommer du tillsammans med Meeting & Event Manager vara ansvarig för drift och genomförande av Möten & Event på Scandic Grand Central.
Du kommer att vara spindeln i nätet inom F&B verksamheten med fokus mot Event & Banquet.
Vi arbetar aktivt för att skapa en oförglömlig mötesupplevelse för våra mötes- och eventgäster och vi ser att du har en fingertoppskänsla för event.
Du kommer att jobba med både med planering och drift av möten och event.

Vi ser att du bidrar till ett gott samarbete inom hela hotellet samt har ett nära samarbete med Scandics säljavdelning.

Vem är du?

För att passa i rollen tror vi att du har minst två års erfarenhet av liknande arbete samt erfarenhet av konceptstyrd verksamhet. Du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och har både integritet och säljdriv. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster.

Publiceringsdatum
2021-09-30

Kvalifikationer
Du har ett genuint intresse för mötet med gästen och har förmågan att snabbt skapa goda relationer.

Vi ser att du har ett brinnande intresse för mat & dryck och vi sätter som krav att du har god mat och dryckeskunskap.

Du tar initiativ, är flexibel för förändringar och har förmågan att se lösningar, där andra ser problem.

Du kan hantera stressiga situationer och samtidigt prioritera rätt saker.

Du gillar att arbeta i team, har god samarbetsförmåga och är en omtänksam kollega.

Dina arbetsuppgifter som Event & Banquet Service Lead.

- Planering och projektledning av möten, event & middagar.
- Ansvarig på plats för koordinering och servering av mat och dryck vid event.
- Schemaplanering & upplärning av ny personal.
- Kunskap i våra bokningssystem Simphony & Scorpio och ha teknisk förståelse och intresse.
- Goda kunskaper i Office
- Utåtriktad och lösningsfokuserad
- Noggrann och strukturerad
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift).
- Ge kunder ett positivt bemötande och service i världsklass.
- Ha ett gott, nära samarbete med Scandic Group & Meeting inför våra Mötes- & Eventbokningar.
- Detaljplanering och merförsäljning.
- Klagomålshantering och eventuella kompensationer
- Hålla i visningar och kundmöten med befintliga och nya kunder.
-
Ständigt sträva efter att förbättra, uppdatera samt sätta nya rutiner för att effektivisera det dagliga arbetet samt nå avdelningen och hotellets mål och nyckeltal.

-
Genomföra och delta på driftsmöten och säkerställa att all information inför kommande bokningar kommer ut till hotellets driftavdelningar.

-
Medverka i säljaktiviteter på hotellet

-
"Bring back old business" kontakta kunder efter avslutade möten och events samt följa upp utvärderingar.

-
Förbereda, möblera och ställa ordning i lokaler

- På ett trevligt och kreativt sätt möta gästernas behov och önskemål.
- Kassahantering såsom debitering och fakturering
- Följa Scandics policys och riktlinjer

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scandic Hotels AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scandic Hotels AB (org.nr 556299-1009), https://www.scandichotels.se/

Arbetsplats
Scandic Hotels Sverige

Jobbnummer
6007581

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scandic Hotels AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scandic Hotels AB: