Service desk tekniker /Front desk /1st Line support till Söderor

WiseIT Konsult AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos WiseIT Konsult AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-10-02

Dina arbetsuppgifter
Vår kund erbjuder en heltäckande specialistkompetens inom el och ventilation. Service desk-funktion är gemensam för koncernen och finns representerad i Danmark, Norge och Sverige. Uppdragen inkommer antingen via e-post eller självservice. Telefonsupport kommer att ges både mot svenska och norska användare.

I tjänsten som supporttekniker är du länken mellan användarna och externa leverantörer. Arbetsuppgifterna innebär att informera och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade IT-system, verktyg och utrustning.

Du kommer att ta emot, koordinera och rapportera information, frågor och problem för ett effektivare användande av IT. Från det att ärendena inkommer tills att de avslutas och stängs får du vara med och ta emot, följa upp och rapportera.

Service Desk är öppen mellan 07.00-17.00 och din arbetstid kommer att vara 08.00-17.00 eller 07.00-16.00.

Utbildning och erfarenhet
Förstå användarens problem och förmedla sin kompetens inom IT-området. Utöver att lösa den tekniska delen av problemen ska du också kunna vägleda och i viss mån utbilda användaren. Det är en fördel om du har vana av att jobba mot externa driftspartners.

System, program och verktyg:

• Active Directory
• Windows 7/8
• Windows Server 2008
• Exchange/Outlook
• Microsoft Office
• Citrix
• Remote Desktop, TeamViewer
• Antivirusprogram (på företaget används Symantec Endpoint Protection)
• Ärendehanteringssystem (på företaget används Syscom Supportpoint)

Meriterande är kunskaper i Agresso och Microsoft Management Console.

Sök tjänsten redan idag då intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor går det bra att kontakta Kandidatansvariga Malin Reisner på malin.reinser@wiseit.se .

Om företaget
Som Wise IT-konsult har du en trygg anställning hos oss och jobbar på olika uppdrag ute hos våra kunder. Uppdragen är oftast långa, upp emot ett halvår eller ett år och ibland ännu längre. Hos oss har du har en konsultchef som tillsammans med dig arbetar för att du ska trivas och bli framgångsrik på dina uppdrag. Din konsultchef kommer exempelvis att hjälpa dig med din personliga och kunskapsmässiga utveckling, kanske vill du bli certifierad t ex inom något Microsoft eller Cisco område. Vi är måna om att all vår personal mår bra på alla plan och erbjuder därför även ett generöst friskvårdsbidrag. Bland annat har vi avtal med Fitness24seven för gymkort men givetvis kan du välja den träningsform som passar dig bäst. Självklart har vi kollektivavtal också. Så vad säger du? Är det dig vi väntar på?

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-12
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1333
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Reisner
Rahel Tekie Abraham

Företag
WiseIT Konsult AB

Adress
WiseIT Konsult AB
Sveavägen 13, 1tr
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13, 1tr, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2461565

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från WiseIT Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos WiseIT Konsult AB: