Service Delivery Manager med fokus på IT-tjänster inom restauran

McDonald’s Sverige / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos McDonald’s Sverige i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

McDonald's är världens största restaurangkedja med fler än 33 000 restauranger i 119 länder. I Sverige finns idag cirka 220 restauranger över hela landet som besöks dagligen av över 430 000 gäster. Vårt mål är att göra våra gäster nöjda genom att servera god mat tillagad av råvaror av högsta kvalitet, med snabb och vänlig service, i rena och trevliga lokaler.

Vi erbjuder nu rätt person en spännande och rolig position inom Svenska McDonald's IT-funktion. I rollen som Service Delivery Manager kommer du att ha det operativa ansvaret för kvaliteten i IT-leveransen genom att stödja och utveckla effektiva IT-tjänster till McDonald's restaurangdrift (Operations) med fokus på betal- och kassalösningar.

Området Operations är en del av Business solutions och ansvarar för IT-leveransen av applikationstjänster till våra restauranger. Du kommer att leverera IT-tjänsterna i samarbete med interna resurser och externa leverantörer. I rollen som Service Delivery Manager är du i centrum av leveransen, följer upp den dagliga driften, rapporterar status, avvikelser samt möjliga förbättringar. Du är till stor del väldigt operativ men du kommer också att aktivt vara med och skapa framtidens IT-tjänster för våra restauranger.

Du som Service Delivery Manager har en nyckelroll i att garantera kvalitet i leveransen i alla lägen, samt hantera förväntningar, krav och förfrågningar. Vi erbjuder ett jobb där varje dag kommer att vara en utmaning. Vi söker dig som kan vara med och etablera funktionen och leverera existerande och framtida tjänster till våra restauranger.

Som Service Delivery Manager på McDonald's tar du stort ansvar. Din roll består bland annat av att:

• Följa upp den dagliga driften och kontinuerligt arbeta för att skapa stabilitet i pågående IT-leverans. Prioritera, analysera, koordinera testa samt säkerställa lösning på incidenter och problem enligt överenskomna processer
• Kommunicera med intressenter gällande status och framtida status för den givna tjänsten
• Delta i utveckling och förbättring av tjänstleveransen. Prioritera, analysera, koordinera och genomföra förändringsbehov enligt överenskomna processer
• Skapa ett nära samarbete med affärsverksamheten, andra roller inom IT och våra IT-leverantörer för att säkerställa strategisk plan och kortsiktiga målsättningar
• Etablera, applicera, integrera och förbättra processer. Säkerställa att ny eller förändrad tjänst kan levereras ut till restaurangerna med hög kvalitet
• Leda det interna/externa leveransteamet enligt överenskomna metoder. Föreslå förbättringar av tjänsten i samarbete med tredjepartsleverantörer.
• Planera och följa upp budget och leveranser. Delta i och driva tjänsteupphandling samt projekt
• Delta i beslutsfattande möten, såsom styrgrupps- och prioriteringsmöten

Till rollen söker vi dig med minst fem års erfarenhet från liknande befattning, och därtill även lång erfarenhet av förändringsledning. Du har arbetat med förstudie-, utrednings- samt kravarbete (RFC) och god kunskap gällande arbete med budget samt framtagande av business case. Vidare innehar du stor förståelse för, och praktisk erfarenhet av, restaurangdrift med fokus på betal- och kassalösningar (exempelvis POS, kortterminal, kiosk).

Vi ser att du har mycket god kunskap gällande projektstyrning, utvecklingsprocesser och agila arbetssätt samt att du inte är rädd för att vara operativt involverad. Med din förmåga att se helheten och ditt starka leveransfokus når du på ett kvalitativt sätt de uppsatta målen.

Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Precis som alla medarbetare på McDonalds är du en social, öppen, kommunikativ och ambitiös lagspelare med stark drivkraft och en positiv inställning. Du är strukturerad, analytisk och har en god prioriteringsförmåga samt kan hantera flertalet arbetsuppgifter parallellt.

Tjänsten avser 100 % och inleds med 6 månaders provanställning, och följs därefter av en tillsvidareanställning förutsatt att allt fungerar väl. Tillträde enl. ök.

Låter detta intressant? Registrera då din ansökan, bestående av personligt brev och CV, senast den 29 februari på www.mcdonalds.se/jobbet . Ansökningarna behandlas löpande.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Louise Hansson på telefon 08-740 85 00.

Varaktighet, arbetstid
Anställning inleds med sex månaders provanställning. 100%

Publiceringsdatum
2016-02-15

Ersättning
Enl. ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
McDonald's Sverige

Adress
McDonald's Sverige
Lindvretsvägen 9
12785 Skärholmen

Kontorsadress
Lindvretsvägen 9

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2671435

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från McDonald’s Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos McDonald’s Sverige: