Server och nätverkstekniker
Experis IT / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT i Göteborg,
Mölndal,
Alingsås,
Borås,
Varberg eller i
hela Sverige Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Publiceringsdatum2012-03-08Dina arbetsuppgifterSom Server och Nätverkstekniker arbetar man med avancerad teknisk support, drift och underhåll samt optimering och utveckling av nya strategiska val av infrastrukturen.
Experis IT söker en avancerad support- och produktionstekniker inom Telematik för ett konsultuppdrag till vår kund WirelessCar som är en världsledande global tjänsteleverantör som levererar telematiktjänster till bil- och kommersiella fordonssektorn i 50 länder. Som tekniker kommer du stötta återförsäljare och åkerier med att lösa tekniska problem i de applikationer och infrastruktur som används. Det innebär att du kommer ha återkommande kontakt med driftstekniker och utvecklare samt med underleverantörer och partners. Rollen motsvarar det som inom ITIL-ramverket brukar omnämns som 2nd line support. Tjänsten ställer krav på mycket hög tillgänglighet och att supportorganisationen ständigt strävar efter en hög kvalitet i allt de gör.
Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifter som avancerad support- och produktionstekniker kommer vara att utföra analys och problemlösning i applikationer samt aktuell infrastruktur för att lösa de supportärenden som kommer in samt bidra till att identifiera underliggande fel i applikationerna. För varje kundleverans finns ett driftsteam och du kommer att representera supportorganisationen i ett eller flera sådana team. Du är i denna roll ansvarig för att samla in och koordinera information för att säkerställa att support håller hög kvalitet samt att säkerställa att övriga i teamet får del av viktig information och att verka för att leveransen ständigt förbättras genom att bidra med förslag till lösningar eller arbetssätt som gör supporten bättre och effektivare. Du kommer även vara involverad i testfasen under applikationsutvecklingen. Kunskapsdelning och dokumentation är mycket viktig och stor vikt läggs på att ständigt öka den gemensamma kunskapen för att öka lösningsgraden inom teamet.
ProfilProfessionell profil Du bör ha en högskoleexamen ifrån data- eller systemvetenskap då det krävs kunskap och erfarenhet inom följande områden:
• Unix/Linux (Red Hat)
• SQL
• Scripting
• Oracle databas 10/11
Kunskap och erfarenhet av Java-programmering och nätverk är en fördel.
Du skall vara flytande i både svenska och engelska då engelska är vårt koncernspråk.
Den person vi söker skall ha lätt att interagera och kommunicera med andra och vara en lagspelare med förmåga att skapa och underhålla bra relationer med andra och tycker att det är roligt att arbeta i en dynamisk och global miljö. Du drivs av att lösa problem, har ett proaktivt tankesätt och sätter alltid kunden i fokus. Du är kreativ och söker nya lösningar till de utmaningar som du ställs inför och hålla det du lovar och att strävar för en hög kvalitet i det du gör. Du har ett stort driv och engagemang och trivs med att ta ansvar. Du delar gärna med dig av din kunskap, får energi av att se gruppen lyckas samt bidrar med glädje och energi. Du har en resultatorienterad inställning och har förmågan att agera med integritet när det krävs.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder en möjlighet att arbete tillsammans med mycket kunniga och erfarna kollegor i en spännande och dynamisk global miljö som är i stark tillväxt. Vi kan ge dig möjlighet att utvecklas både professionellt och som individ genom att vi samarbetar med våra leverantörer och partners med de senaste lösningarna för att hjälpa våra kunder till bättre lönsamhet och tillväxt baserat på Connected Services.
Experis har kontor över hela världen, med djup kunskap inom ditt område. Det finns alltså stora möjligheter att vi har det perfekta uppdraget för just dig och din karriär.
Så ansöker duAnsöker gör du med registrerat CV på
www.experis.se.Eventuella frågor besvaras av Jan Hansson på mail till
jan.hansson@se.experis.comSista ansökningsdag är den 31 mars men urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJan Hansson, 031-7086763
FöretagExperis IT
AdressExperis IT
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1180400
Observera att sista ansökningsdag har passerat.