Senior rekryterare till välkänd kund inom telekom
Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Nu söker vi en konsultativ och kommunikativ senior rekryterare till vår välkända och spännande kund inom telekom för ett uppdrag på minst 5 månader med goda chanser till förlängning. Om du har några års erfarenhet av rekrytering och trivs i en verksamhet med högt tempo och en engagerad HR-avdelning så kan detta vara en tjänst för dig. Fortsätt läsa för mer information. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag eftersom vi har löpande intervjuer. Sök redan i dag!
Publiceringsdatum2022-02-04Om tjänstenDu kommer jobba i ett rekryteringsteam med 3-4 personer. Du kommer självständigt ansvara för hela rekryteringsprocesser men du har teamet som backar dig och ni stöttar varandra vid behov. Du kommer driva kompetensbaserade rekryteringar från ax till limpa. Du kommer rekrytera en bredd av roller men framför allt tjänster inom kontor. Det förekommer även en del roller inom IT och du kommer helt enkelt hjälpa till med de roller som det finns ett behov för.
I övrig kommer du:
• Driva rekryteringsprocesser från start till mål
• Söka efter kandidater bland annat på Linkedin
• Kartlägga och attrahera efterfrågad kompetens
• Vägleda och stötta ledare och HR Managers i rekryteringar
• Fungera som ett bollplank till övriga kollegor i rekryteringsteamet
Vem är du?
• Akademisk utbildning inom Personal, Ekonomi eller liknande
• Ett par års erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering och som rekryteringskonsult
• Flera års erfarenhet av att självständigt arbeta med rekrytering
• Erfarenhet av kvalificerat arbete med search
• Flytande i tal och skrift på både svenska och engelska
• Van användare av Office paketet samt Linkedin
Meriterande om du är certifierad i AONs (Cut-e) testverktyg
I övrigt lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en person som trivs att jobba i ett högt tempo och trivs i en miljö där det händer mycket. Vi tror att du har en "hands on" personlighet och får saker och ting att hända. Du har antagligen en driven person som trivs att jobba proaktivt i rekryteringen.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Övrig information: tjänstens omfattning är heltid och du kommer tillhöra kontoret i Solna. Start omgående i minst 5 månader framåt med goda chanser till förlängning. I dagsläget sköts arbetet 100% på distans men möjlighet finns för både arbete på plats och hemifrån i och med att restriktionerna släpper.
Urval och intervjuer sker löpande och ansökningar kan endast tas emot via Poolias hemsida. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "63043".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Office Professionals AB
Kontakt Emilia Knuters
emilia.knuters@poolia.se 070-477 85 62 Jobbnummer 6313204
Observera att sista ansökningsdag har passerat.