Senior lönekonsult till Solna
Azets Insight AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Azets Insight AB i Solna,
Stockholm,
Sollentuna,
Upplands Väsby,
Uppsala eller i
hela Sverige Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR.
Våra 6.500 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 120.000 kunder i Norden och Storbritannien. Vi hjälper våra kunder att få tid att fokusera på det de gör bäst. Läs mer på
www.azets.se Vi på Azets erbjuder dig en utvecklande arbetsmiljö i en Senior roll inom lön. Hos oss har vi kunden i fokus och levererar alltid bra service. I Solna har vi team med hög teamkänsla, öppen kommunikation och engagerade chefer! Vill du bli en del av vårt team?
I rollen:
Du är huvudansvarig för ett antal av Azets kunder där du säkerställer en proaktiv och lönsam leverans genom att arbeta utifrån Azets värderingar, processer, rutiner och IT-system. I konsultrollen har du stor variation på arbetsuppgifter och kunder. Du vårdar och förbättrar kundrelationer och gillar att hålla hög servicenivå i din leverans mot kund. Du är med i ett löpande utvecklingsarbete genom effektiviseringar och förbättringar i våra processer. Du genomför inte alla moment i lönekörningen själv men kvalitetssäkrar den totalta leveransen och utför arbetet tillsammans med vår samarbetspartner.
Arbetet innefattar:
Lönehantering med leverans i rätt tid
Kontinuerlig rådgivning och kunddialog
Felsökningar
Anpassningar i lönesystem utifrån lag- och kollektivavtalsändringar
Utveckling och effektivisering av våra processer och konsultrollen
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av lönearbete med processens alla delar
Erfarenhet av arbete som lönekonsult
Viss kunskap i Agda PS.
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal o skrift
Vidare ser vid det som positivt ifall du har vana av fakturering och kundansvar samt arbetat med olika typer av företag, kollektivavtal eller med outsourcing.
För att trivas hos oss tror vi att du är en person som har ett starkt självledarskap och drivs av att möta mål, utveckla dig, teamet och bolaget i önskad riktning. Du har en förmåga att möta deadlines och vara transparent vid utmaningar. Som person är du förtroendeingivande mot kund likväl som kollegor. I ditt arbete har du hög grad av analytisk förmåga där du i kunddialog kan lösningar och konsekvenser av olika förslag och arbetssätt.
Publiceringsdatum2022-05-16Om företagetAzets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR. Vårt mål är att leverera en personlig upplevelse till våra kunder och medarbetare, både digitalt och genom personliga möten. Med över 6,500 hängivna medarbetare världen över, hjälper vi företag och organisationer i alla storlekar att nå sina mål.
Vi är ett modernt, väletablerat outsourcingföretag som värnar om worklife balance för våra medarbetare. Vi har sett värdet i att kunna erbjuda mer flexibilitet genom att kunna arbeta på kontoret men även hemifrån. På Azets ser vi till att du får en bra arbetsmiljö i hemmet såväl som på kontoret. På kontoret arbetar du i en öppen miljö med en trygg och välkomnande grupp.
Låter det spännande? Urval sker löpande och tillsättningen av tjänsten är så snart som möjligt, så sök redan idag!
Har du frågor om jobbet kontakta rekryterande chef Désirée Strömberg på
desiree.stromberg@azets.com eller HR
mikaela.karlstrom@azets.comVid frågor till vår fackklubb är du välkommen att kontakta dem via följande mejladress
unionenklubben.azets@gmail.comVaraktighet, arbetstid
heltid Tillsvidare
Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAzets Insight AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Azets Insight AB (org.nr 556250-3580),
http://www.azets.se/jobb-och-karriar/ Arbetsplats Azets Insight AS
Jobbnummer 6649309
Observera att sista ansökningsdag har passerat.