Sekreterare med ett intresse för juridik och människor
Gamla Stans Advokatbyrå AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gamla Stans Advokatbyrå AB i Stockholm Som sekreterare hos oss är du en viktig medarbetare vars främsta uppgift är att se till att den löpande verksamheten flyter på så smidigt som möjligt. Såsom advokatsekreterare kommer du att sköta vår reception och ta emot klienter och andra besökare. Du administrerar även utgående och inkommande handlingar, tar emot alla telefonsamtal och sköter tidsbokningar. En viktig del av arbetet är att sköta en stor del av byråns kontakter med domstolar och andra myndigheter per telefon och epost, och tjänsten ställer därför höga krav på att du är serviceinriktad och lösningsorienterad.
Arbetet inkluderar även uppgifter som arkivering, fakturering, inköp av kontorsmateriel m.m.
Som advokatsekreterare är du byråns ansikte utåt och vi söker därför dig som är trevlig, noggrann och stresstålig. Du bör vara intresserad av byråns verksamhetsområden och ha ett genuint intresse av att arbeta med människor och administration. Du måste behärska svenska i både tal och skrift, och övriga språkkunskaper är meriterande.
Tidigare erfarenhet av administrativt arbete är meriterande.
Vi är humanjuridisk advokatbyrå som framförallt arbetar med brottmål, familjerätt, asylrätt och socialrätt. I dagsläget arbetar tre advokater hos oss, och vi sitter i kontorsgemenskap med ytterligare en advokat. Våra lokaler är belägna i Piperska palatset i Gamla stan, Stockholm.
Publiceringsdatum2017-05-11ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-20
Ange följande referens när du ansöker: Sekreterare
KontaktFrida Nyrén
info@gamlastansadvokat.seFöretagGamla Stans Advokatbyrå AB
AdressGamla Stans Advokatbyrå AB
Box 2358
10318 Stockholm
KontorsadressMunkbrogatan 2, 2 tr
Jobbnummer 3492878
Observera att sista ansökningsdag har passerat.