Schenker AB distrikt Sundsvall söker en engagerad Trafikledare
Schenker AB / Backofficejobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Schenker AB i Sundsvall,
Hudiksvall,
Örnsköldsvik,
Östersund,
Gävle eller i
hela Sverige För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.
Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!
Dessutom erbjuder vi:
* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat
Till vårt distrikt i Sundsvall söker vi nu en engagerad trafikledare. Har du en positiv inställning till lagarbete och uppskattar ett arbete där du får använda dina strukturerade färdigheter? Tycker du att logistik är lika spännande som vi? Då ska du söka denna roll redan idag!
Publiceringsdatum2022-11-04Dina arbetsuppgifter * Som trafikledare ingår du i ett arbetslag som ansvarar för planering, samordning och optimering av avgående godstransporter
* Dina arbetsuppgifter består av täta kontakter med kunder, transportörer och medarbetare inom företaget
* Administrativt arbete dagligen, såsom att ta emot bokningar från våra kunder via telefon, mail eller via EDI
* Delvis arbeta med kunddeskarbete för några av våra större kunder
Din Profil
* Du är drivande, kommunikativ och målinriktad
* Du trivs med operativt arbete där planering och struktur ligger till grund för att lyckas
* Din ledstjärna är kvalitet, du sätter kunden i fokus och du gillar att hantera flera uppgifter samtidigt
* Du gillar att jobba i team men kan även jobba självständigt
* I din bakgrund ser vi gärna några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
* Det är en fördel om du har arbetat i produktionsplaneringssystem eller liknande
* Du har utbildning på minst gymnasienivå
* Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift
Information och ansökan
Arbetsplatsen är placerad vid vår terminal i Timrå. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är den 25/11 men intervjuer kommer att ske löpande, varpå tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt tid.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Hannes Bertilsson,
hannes.bertilsson@dbschenker.com.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSchenker AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "160007".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Schenker AB (org.nr 556250-3630)
Arbetsplats Schenker AB
Kontakt Schenker Sweden
hannes.bertilsson@dbschenker.com Jobbnummer 7142771
Observera att sista ansökningsdag har passerat.