Scandic Opalen i Göteborg söker Receptionist för extraarbete
Scandic Opalen / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scandic Opalen i Göteborg Hotell Scandic Opalen ligger i centrala Göteborg med närhet till shopping, restauranger och nöjesliv. Hotellet är en bra utgångspunkt om man vill utforska Göteborg, sevärdheter som Poseidon-statyn och Världskulturmuseet ligger på gångavstånd från hotellet. Nordens största nöjespark - Liseberg ligger endast några kvarter bort.
Vilka är vi och vad kan vi erbjuda dig?
Vill du vara en del av Nordens marknadsledande hotellkedja med nästan 230 hotell och 14000 medarbetare? Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom inspirerande karriärvägar, både i Sverige och utomlands och vi ser gärna att du har vilja och potential att ta ytterligare steg inom vår organisation. I Göteborg har vi sju Scandichotell med fantastiska möjligheter! Vägen för din karriär inom Scandic bestämmer du själv. Du kanske vill byta inriktning, bli chef eller flytta till ett annat land. Har du rätt inställning och delar våra värderingar är möjligheterna inom Scandic i det närmaste obegränsade. Det är du och din insats varje dag som är biljetten till din framtid!
Nu söker vi på Scandic Opalen en receptionist för extraarbete hos oss. Kanske pluggar du eller vill komplettera ditt nuvarande arbete med extraarbete på Scandic?
Är du vår nya Receptionist?
Då kommer du dagligen att möta de viktigaste personerna hos oss - våra gäster! Vi söker dig som gillar att kombinera service i världsklass med försäljning. Du älskar mötet med gästen och har förmågan att snabbt skapa goda relationer. Du tar initiativ, är flexibel för förändringar och har förmågan att se lösningar. Du kan hantera stressiga situationer och samtidigt kunna prioritera rätt saker. Att arbeta i team och vara en omtänksam kollega, ser vi som en självklarhet.
Vad är din roll?
Du är hotellets ansikte utåt, din roll är otroligt viktigt då du påverkar gästens intryck och vistelse. Som receptionist är det viktigt att vara uppdaterad och ha en övergripande syn över hotellets verksamhet och dess omgivning, vilket bidrar till service utöver det vanliga. Du ska:
Möta, välkomna och finnas till för våra gäster
Checka in och checka ut våra gäster
Säkerställa att standard och koncept följs
Skapa merförsäljning
Arbeta med kassahantering
Ta emot bokningar och frågor per telefon
Vi söker dig som har
Tidigare erfarenhet från serviceyrket
Goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift)
Meriterande
Kunskap i ytterligare språk
Erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter
Erfarenhet av konceptstyrd verksamhet och att följa givna tidsramar
Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fanny Secher på
fanny.secher@scandichotels.comAlla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan via länken nedan!
Varaktighet, arbetstid
Extra Extra
Publiceringsdatum2017-10-04ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFanny Secher
FöretagScandic Opalen
AdressScandic Opalen
Box 5106
40223 Göteborg
KontorsadressBox 5106
Jobbnummer 3732713
Observera att sista ansökningsdag har passerat.