Samtalscoach till Bostadsförmedlingen

Stockholms stad, Kundservice / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Kundservice i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Bostadsförmedlingen i Stockholm AB är en viktig marknadsplats för lediga hyresrätter i Stockholmsregionen. Vårt viktigaste mål är att öka inflödet av lägenheter och vårt fokus är att förenkla för den som söker bostad.

Varje dag förmedlar vi mer än 40 hyresrätter och varje år öppnar fler än 10 000 bostadssökande dörren till sitt nya hem. Det är den bostadssökande som själv söker och anmäler intresse för de lediga lägenheterna, som sedan förmedlas i ett transparent system efter kötidsordning.

Bostadsförmedlingen har 80 anställda och bolaget ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB, som ägs av Stockholms stad. Läs gärna mer på www.bostad.stockholm.se

Publiceringsdatum
2015-07-17

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta i en kombinerad roll som kundtjänstmedarbetare och samtalscoach på Bostadsförmedlingens kundservice. I rollen som medarbetare på kundservice är du ansiktet utåt för kunderna i bostadskön. Vi har som fokus att förenkla sökandet genom att ge rätt information och att sätta rätt förväntningar till de som står i bostadskön. Detta innebär att vara behjälplig med information och svara på frågor för att stödja kunderna i sökprocessen. Tillsammans med övriga kollegor inom kundservice, hjälper du kunderna både via telefon, epost samt genom besök/kundmottagning.

I rollen som samtalscoach behöver du ta stort ansvar för att utveckla hela teamet på kundservice. Du behöver vara både organiserad, effektiv och praktisk. Din energi och entusiasm smittar av sig och du motiverar och inspirerar till att leverera de resultat och den service som ska utmärka Bostadsförmedlingen. För att trivas i denna roll så är det viktigt att du också är mycket bra på att kommunicera, då du löpande arbetar med att ge individuell feedback till övriga medarbetare på kundservice. Du dokumenterar och följer upp mål tillsammans med dina kollegor och chefer - allt för att maximera vår service. Du ser också till att våra rutiner alltid följs.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning samt några års arbetslivserfarenhet bl.a. från kundtjänst/callcenter eller enheter där samtalscoaching varit ett givet arbetssätt. Det är meriterande med erfarenhet från telekom, kundsupport eller annan branschnära verksamhet. För denna tjänst krävs också dokumenterad utbildning och praktisk erfarenhet i att leda samtalscoaching och följa upp arbetet. Du tycker om att arbeta mot uppsatta mål samt trivs i en roll där du dagligen följer upp gruppens leverenser för att hela tiden säkerställa höga resultat och god kvalitet.

Som person är du strukturerad, samt kreativ i ditt sätt att komma med nya idéer. Du ser till organisationens bästa, har viljan att arbeta i ett team och att hjälpa kollegor att uppnå bästa möjliga service är också en förutsättning för att trivas i tjänsten. Du ska även inneha förmågan att anpassa dig efter nya arbetssätt och frågor, rutiner och ändrade omständigheter. Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera och har en god förståelse för hur människor tar till sig kunskap, samtidigt kan du också sätta dig in i andra personers perspektiv och situation. För att trivas i tjänsten så krävs också att du behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. Ytterligare språk som representeras av kommunens medborgare är mycket meriterande. Vi ser också att du god administrativ förmåga, har goda kunskaper i Officepaketet och vana att arbeta i kundhanteringssystem.

Vid rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. . Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön .

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-07-31
Ange följande referens när du ansöker: A34500
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Brenner, Gruppchef Kundservice lisa.brenner@bostad.stockholm.se
Karolina Johansson, HR-konsult 08-50811727 karolina.hr.johansson@stockholm.se

Företag
Stockholms stad, Kundservice

Adress
Stockholms stad, Kundservice
Box 8317
10420 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 6 10420 Stockholm

Jobbnummer
2340972

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Kundservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Kundservice: