Samordnare verksamhetssystem Paraplyet inom Äldreomsorgens bestä

Stockholms stad; Äldreomsorg / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad; Äldreomsorg i Stockholm

Stockholms Stad
Östermalms SDF
Äldreomsorg

Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Totalt omfattas ca 2700 personer över 65 år av kommunal vård och omsorg inom stadsdelen Östermalm. Enheten för biståndsbedömning utgör äldreomsorgens beställare och har i uppdrag att utifrån gällande lagstiftning svara för myndighetsutövning och beställning inom verksamhetsområdet. Uppföljning av beviljade insatser, kontroll av verkställighet och kostnader ingår som ett led i handläggningen. Inom enheten arbetar två biståndshandläggarteam, ett vårdplanerarteam, ett team för handläggning och uppföljning av särskilt boende, anhörigstöd och färdtjänsthandläggare.
1 plats(er). Samordnare verksamhetssystem Paraplyet inom Äldreomsorgens Beställarenhet
Du är enhetens samordnare för paraplysystemet på beställarsidan, samt ansvarar för att utbilda medarbetare och utförare kontinuerligt i systemet. Du genomför årlig revision och gallring i verksamhetssystemet. Du har nära samarbete med biståndshandläggare, enhetschefer, ekonomiavdelning, kommunala och privata utförare. Du behärskar äldreomsorgens avgiftssystem. Du ansvarar för behörighetshanteringen på enheten. Du ansvarar för att ta fram och sammanställa div statistik från verksamhetssystem som Business Object, Info View.I tjänsten ingår även div administration och ekonomiuppföljning.
Krav att du har socionomexamen eller annan likvärdig universitetsutbildning. Du ska behärska Stockholms stads dokumentationssystem Paraplyet och har minst 5 år erfarenhet av arbete inom äldreomsorgens beställarsida. Du ska ha mycket goda kunskaper om gällande lagstiftning inom äldreomsorgen, behärska excel och ha siffersinne samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska vara en god kommunikatör och pedagog, ha förmåga att arbeta i grupp och enskilt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Vi söker dig som har minst 5 års dokumenterad erfarenhet av arbete inom äldreomsorgens beställarsida, gärna som biståndshandläggare.
Du behärskar äldreomsorgens avgiftssystem.
Arbetstid: Dagtid.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Birgitta Charlez,08-508 10 652

Christina Roman, Enhetschef, 08- 508 10 550, 076 12 10 550, christina.roman@stockholm.se
Rita Gottberg, SACO-rådet Stockholm stad, 08-50840627 (facklig)
Rolf Nyström, Vision, 08-50808673 (facklig)

Tillträde: 2012-10-01.

Publiceringsdatum
2012-07-05

Arbetstider och omfattning
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-15
Ansökan skickas till:
Äldreomsorg
Ange följande referens när du ansöker: 68/12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Stockholms stad; Äldreomsorg

Adress
Stockholms stad; Äldreomsorg
Östermalms SDF

Jobbnummer
1288845

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad; Äldreomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad; Äldreomsorg: