Samordnare personlig assistans, 50%
Ängla Personlig Assistans, AB / Sjukvårdschefsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ängla Personlig Assistans, AB i Södertälje,
Botkyrka,
Eskilstuna,
Mölndal,
Kalix eller i
hela Sverige Ängla Personlig Assistans erbjuder personlig assistans I hela landet. Vårt arbete präglas av hög kvalitet, inflytande, individualisering och trygghet. Värdighet och respekt är alltid utgångspunkten för att var och en ska kunna leva sitt liv som den själv önskar. Vi har alltid den individuella människan, kunden I fokus.
Vi vill främja jämlikhet I levnadsvillkor och full delaktighet I samhällslivet för de människor som omfattas av LSS-lagen. Vi vill öka våra kunders livskvalitet, möjliggöra personlig frihet och ett oberoende liv. För detta arbete söker vi nu en ny samordnare.
Publiceringsdatum2015-09-09ArbetsuppgifterSom samordnare inom personlig assistans ansvarar du tillsammans med företagsledningen och verksamhetschefen för att intentionerna i aktuell lagstiftning följs. Till detta hör planering, strukturering, genomförande och uppföljning av assistansärenden. Du har arbetsmiljöansvar och leder och fördelar det dagliga arbetet.
Du har det operativa ansvaret för personalen. Detta innebär bemanning, frånvarorapportering, schemaläggning, tidrapportering till Försäkringskassan eller kommun, lönerapportering etc. Du kommer att arbeta med nära kundkontakter och ha ansvar för assistansgrupper där du stöttar assistenterna i det dagliga arbetet. Arbetet innebär också att stötta i dokumentation och uppföljning.
• Kontakt med kunder och assistenter
• Bemanning
• Schemaplanering
• Löneadministration
• Övriga administrativa uppgifter på assistanskontoret
KvalifikationerVi söker en flexibel, stabil och tydlig ledare som är bra på att samarbeta. Du ska ha erfarenhet av LSS-verksamhet. Vi önskar att du har bred erfarenhet och kännedom inom funktionsnedsättningsområdet samt egen erfarenhet av arbete som personlig assistent. Erfarenhet av att arbeta i ledande position är ett krav. Du behöver ha körkort och gärna egen bil, då det förekommer kundbesök. Vi vill att du är kommunikativ, kan bygga goda relationer och har förmågan att handleda och motivera dina medarbetare. Du ska ha lätt för att samarbeta, såväl inom vår egen organisation som med externa aktörer.
Vi ser gärna att du har högskoleutbildning inom det sociala/ beteendevetenskapliga området eller annan lämplig utbildning (minst USK) samt erfarenhet från LSS-området/ funktionsnedsättningar, autismspektrum, utvecklingsstörning och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Helst ska du ha erfarenhet av att arbeta som samordnare inom personlig assistans. Om du tycker att beskrivningen passar in på dig, vill vi hälsa dig välkommen in i vår arbetsgemenskap.
• Erfarenhet
• Utbildning
• Körkort
• God datorvana
• Flera språk utöver Svenska och Engelska är meriterande.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Deltid
50%
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-30
Ange följande referens när du ansöker: 11
Ansökan kan skickas till e-postadress:
wolfgang.panteleit@anglaomsorg.seFöretagÄngla Personlig Assistans, AB
AdressÄngla Personlig Assistans, AB
Tallvägen 2
15138 Södertälje
KontorsadressTallvägen 2
Södertälje
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-373711
Faxnummer: 08-373721
E-postadress:
wolfgang.panteleit@anglaomsorg.se Jobbnummer 2423641
Observera att sista ansökningsdag har passerat.