Samordnare/administratörer till Elcyklist projektet i Göteborg
Bemannia Kontor AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Lerum,
Öckerö eller i
hela Sverige Om uppdraget
Nu söker vi samordnare/ administratörer som vill vara med i ett spännande projekt i Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia som startar 16 augusti.
Elcyklist är ett initiativ där man som medborgare får möjlighet att testa att låna en elcykel gratis under en period mellan 6-8 veckor. Syftet är att stärka cykelns attraktionskraft mot bilen och få människor få människor att i förlängningen välja att resa mer hållbart. Studier som Göteborg stad har gjort visar att den största potentialen för att få cyklandet att öka ligger i att stimulera de korta resorna , det vill säga reslängder från någon kilometer upp till en mil. Här tror vi att elcykeln har en självklar plats som ett attraktivt alternativ.
Perioder för uppdraget:
• 16 aug/26 sep
• 23 okt
• 8 nov/5 dec
• 23 okt/7nov (cyklar in på service)
Publiceringsdatum2023-07-03ArbetsuppgifterDet största arbetet genomförs vid själva in och utlämningstillfället och mest arbete utförs vid utlämningen. Då arbetar en person med att förevisa cykeln samtidigt som en annan part ansvarar för avtalstecknande. Som ansvarig på plats säkerställer man att de cyklar som lämnas tillbaka av kunderna är i gott skick, och att alla delar är med som lämnades ut vid start vilket innefattar svart förvaringspåse, laddare till cykeln samt nyckel till cykeln. Inlämnings tid varierar beroende på vilken målgrupp som har haft cykeln och vilken målgrupp som ska hämta cykeln. Erfarenheten är följande beroende på olika scenarier. Notera att vid felaktigheter på cykeln så har projektet inga möjligheter att åtgärda detta på plats i nuläget. Detta innebär att vi vid vissa tillfällen behöver transportera bort cykeln till aktuell cykelservice för få cykeln lagad.
Projektet gör alltid en grundlig koll med alla cyklister innan inlämning om det är något felaktigt som projektet bör känna till gällande cykelns skick.
• Representera Göteborg stad avseende utlämningar av elcyklarna och kunna demonstrera hur cyklarna fungera
• Samordna och koordinera eventuella fel/frågor som uppkommer med cyklarna under utlåningsperioden. Detta innebär att du under vissa perioder få ha en jourtelefon tillgänglig som man ska vara beredd på att svara på mail/telefon (jourarbetet görs enbart under arbetstid)
• Ha kontaktytor mot både cykelverkstad och transportföretag som kör cyklarna vid behov
• Administrera insamlandet av personuppgifter till alla som ansöker på plats och påskrift av hyresavtal
• Sammanställa avtalen efter utlämning av cyklarna
Rollens utformning
Denna roll är ny och arbetsbelastningen för denna roll varierar kraftigt vilket innebär att man behöver kunna vara flexibel och anpassningsbar.
I tid beräknas rollen inledningsvis vara mellan 10-40%. Arbetsbelastningen styrs framförallt av hur många cyklar som kan få problem under utlåningen vilket oftast kräver en snabb insats där man kan behöva hjälpa elcyklisterna med att transportera cykeln till reparation.
Mest tid kommer krävas vid utlämningen av cyklarna vilket är datum som bestäms i förväg. Under hösten 2023 görs utlämning av cyklar den 16 augusti samt 26 september samt 8 November och 5 december. Vid dessa tillfällen kommer man behöva vara på plats 100%
Cyklarna lånas ut under hela året vilket medför att man behöver kunna vara beredd att rycka in och arbeta under vissa perioder under jul och sommar.
Som person förväntas du vara
• Serviceminded och inlyssnande med god pedagogisk förmåga och som tycker det är roligt att arbeta med människor, erfarenhet av tidigare serviceyrke är ett stort plus
• Prestigelös person som snabbt kan ställa och komma på nya lösningar vid snabbt förändrade förutsättningar
• Idérik person som kan bistå i att hjälp att driva verksamheten framåt
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Kontakt Roy Hoang
roy.hoang@bemannia.se 0709667600 Jobbnummer 7935191
Observera att sista ansökningsdag har passerat.