Säljande kundtjänstmedarbetare till internationellt företag
Placera Personal AB / Säljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Söker du ett spännande arbete inom kundtjänst där din talang, vilja och ambition tas på allvar - och till högre höjder? Då har vi helt klart utmaningen för dig!
Vår kund är marknadsledande i sin nisch och tillhandahåller kontorsteknik och tjänster som hjälper företag att bli effektivare. Här får du ta del av styrkan hos ett stort, väletablerat företag samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk organisation med högt i tak.
Tjänsten
I tjänsten som kundtjänstmedarbetare är ditt mål är dels att sälja några produkter per vecka samt att behålla 80 % av de kunder som avser att avsluta sina avtal. Retentiondivisionen består idag av en person som nu ska förstärkas med en proaktiv funktion. Retention är en del av telefonförsäljningsavdelningen som idag består av totalt 12 medarbetare. Du kommer arbeta i fräsha lokaler i Sollentuna, norr om Stockholm.
Vår kund erbjuder dig en utvecklande arbetsmiljö med tydliga mål. Du får proaktiv och engagerad roll med stora möjligheter att påverka din arbetsdag samt möjlighet att direkt påverka din lön.
Publiceringsdatum2011-12-30Dina arbetsuppgifterI rollen som kundtjänstmedarbetare har du följande arbetsuppgifter:
• Arbeta proaktivt med att kontakta kunder och följa upp deras behov utifrån de signaler som du får från säljavdelningen
• Ansvara för att utveckla de kunder som har identifierats som riskkunder
• Kundkontakt för att följa upp produktreturer
• Utveckla metoden för hur företaget ska hantera de kunder som inte retunerar en hyrd produkt inom en bestämd tidsperiod
• Fungera som en samordnande part mellan Retention - Sälj, Retention - Service
KvalifikationerFör att passa i rollen som kundtjänstmedarbetare ser vi gärna att du har följande bakgrund:
• Minst 5 års erfarenhet inom kundtjänst
• Erfarenhet av B2B försäljning är meriterande
• Goda kunskaper i Office-paketet
Du som har mycket energi, ett stort eget driv och tycker att det är utmanande att vara spindeln i nätet kommer att lyckas i den här rollen. Vi tror att du är en engagaerad teamspelare som är idérik och med ett sinne för nyskapande. Självklart är du även serviceinriktad, kundfokuserad och trivs med att arbeta med telefonen som ditt främsta redskap.
Vill du jobba på ett företag med stora utvecklingsmöjligheter? Är du redo att anta utmaningen? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Arbetstider och omfattningHeltid /Tillsvidare
ErsättningFast lön + provision
Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKlara Eidhagen, 08-586 22 716
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
Jobbnummer 1117548
Observera att sista ansökningsdag har passerat.