Sales Account Manager med ansvar för region Sydöst

Oddwork Sweden AB / Säljarjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oddwork Sweden AB i Kalmar, Växjö, Värnamo, Kristianstad, Jönköping eller i hela Sverige

För kunds räkning söker Oddwork nu en Sales Account Manager till ett bolag med global närvaro. Som Sales Account Manager har du ett övergripande ansvar för försäljning av bolagets produkter och lösningar mot byggbolag, kommuner, bostadsföretag och entreprenörer i sydöstra Sverige. Du driver din egen försäljning med full försäljningsprocess från affärsutveckling och prospektering till kundmöten och offerthantering samt uppföljning av affärer till genomförande av marknadsaktiviteter. Målsättningen för ditt arbete är att öka bolagets marknadsandelar och nå budgeterad försäljning i din region.

Din huvudsakliga uppgift är att genom professionell och personlig kontakt med kunder skapa både långsiktiga och gynnsamma relationer och affärsmöjligheter. I din försäljning kommer du kontakta såväl statliga instanser som kommuner och myndigheter som privatägda företag för att presentera och erbjuda dem bolagets produkter och helhetslösningar. I rollen som Sales Account Manager ansvarar du för att planera och koordinera försäljningsaktiviteten utifrån målsättningen att alltid överträffa högt uppsatta försäljnings- och marknadsmål. Du har en nyckelroll för bolagets utveckling i din region och för rätt person ges på sikt goda förtjänst- och utvecklingsmöjligheter. Du utgår från ditt hem och tillbringar större delen av din arbetstid hos kunder och rapporterar löpande till försäljningschefen i Sverige. Rollen innebär att du kommer ha ansvar för Sydöstra Sverige vilket innefattar Kalmar och Småland. Vi ser därför att du utgår från Nässjö, Växjö, Kalmar eller annan ort i Småland.

Vi söker dig som:
: är en tävlingsinriktad och målmedveten säljtalang som drivs av viljan att uppnå högt uppsatta mål och resultat. Du är lyhörd, engagerad och brinner för försäljning och att göra goda affärer. Din sociala kompetens ligger till grund för ditt dagliga arbete där du vet att framgångsrika affärer alltid bygger på långsiktiga och goda kundrelationer. Detta gör dig medveten om din omgivning och du anpassar dig smidigt i nya möten och situationer. Du är prestigelös i din kompetens och gör det som krävs för att uppnå uppsatta mål och budgetar, alltid med viljan att överträffa dem! Vi ser att du ett par års kvalificerad erfarenhet från försäljning mot företag.

Du trivs med att arbeta självständigt, tar egna initiativ och fattar både snabba och strategiska beslut. Vi ser positivt på din tidigare erfarenhet av försäljning mot både offentlig- och privat sektor. Du har god vana av arbete i IT-baserade CRM-system och andra enklare datorprogram såsom Microsofts Officepaket. Då bolaget är en del av en global koncern är det ett krav att du hanterar såväl engelska som svenska obehindrat i både tal och skrift. Rollen som Sales Account Manager innebär mycket resande till kunder runt om i din region, vi söker därför dig som trivs med att vara på resande fot i ditt arbete.

Denna process är en rekrytering där du efter avslutad rekryteringsprocess blir anställd hos Oddworks kund.

Vad bolaget erbjuder dig
Hos Oddworks kund erbjuds du en betydelsefull roll inom ett ledande globalt bolag. För rätt person ges på sikt goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer att arbeta heltid med fast lön och provision.

START: Omgående
PLATS: Småland
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Grundlön + provision
KONTAKT: Consultant Manager Poyan Karimi, poyan@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) 
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2015-12-16

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig. 

Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och kundtjänst. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering

Publiceringsdatum
2015-11-16

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Oddwork Sweden AB

Adress
Oddwork Sweden AB
Engelbrektsgatan 28
41137 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 28 41137 Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2529592

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oddwork Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oddwork Sweden AB: