Saab I Karlstad Söker Leveransansvarig För Hård- Och Mjukvara!
Framtiden AB / Supportteknikerjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Dina arbetsuppgifter
Saabs produkter består av både hård- och mjukvara, de använder PC-baserade systemlösningar med Microsoft Windows som operativsystem. Du kommer ha en roll som leveransansvarig av hård- och mjukvara och har hand om kundbeställningar och leveranser samt hantering av garanti- och felärenden.
Exempel på arbetsuppgifter som leverensansvarig är:
- Kontakt med kunder för presentation av olika systemlösningar.
- RMA-hantering (garantiärenden till och från kund samt underleverantörer).
- Inköp av hårdvara från underleverantörer samt internt
- Konfigurering av PC-hårdvara, som installation av OS-image samt annan mjukvara.
- Test av slutprodukt innan leverans
- Leveranser av hårdvara och mjukvara
- Lagerhantering och rapportering
- Vid behova vara behjälplig på kundsupport
Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretagföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är totalt 14 700 anställda och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är Saab ledande inom många områden och en femtedel av alla intäkter går till forskning och utveckling.
Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbete samt kunskap om Microsoft Windows operativsystem (XP, 7 och 10) samt hur dessa kan konfigureras och installeras då det är en viktig del av arbetet. Vi ser även att du har kunskap om hur en dator är uppbyggd, vilka delar den består av samt har erfarenhet av att byta ut delar och komponenter. Det är ett plus om du har utbildning inom relevant område.
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är noggrann, effektiv och engagerad. Du har lätt för att kommunicera och är en bra problemlösare. Vidare är du serviceinriktad och har lätt för att anpassa dig till rådande behov.
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Arbetstider: 8-17
Omfattning: Heltid (6 månader med god chans till förlängning)
Tillträde: Omgående
Lön: Enligt överenskommelse
Skicka in din ansökan redan idag, tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-11-03ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-08
Ange följande referens när du ansöker: 13803
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAndrea Meyer
andrea@framtiden.com 0723020131
FöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Östra Torggatan 2 C
65224 Karlstad
KontorsadressÖstra Torggatan 2 C
Jobbnummer 3783655
Observera att sista ansökningsdag har passerat.