S&OP and Planning Manager
Lantmännen Unibake Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-02-14
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmännen Unibake Sweden AB i Stockholm,
Huddinge,
Örebro,
Mjölby eller i
hela Sverige Vill du driva och utveckla planeringsprocesserna i ett av Sveriges ledande bageriföretag?
Nu har du chansen att bli en nyckelperson hos Lantmännen Unibake Sverige som vår nya S&OP and Planning Manager. I denna nyinrättade roll får du leda den övergripande planeringen och säkerställa en effektiv balans mellan produktion, inköp och lager - allt för att optimera vår leveransförmåga och bidra till företagets lönsamhet och tillväxt.
Det här kommer du att göra
I rollen som S&OP and Planning Manager får du en nyckelposition där du leder och utvecklar vårt planeringsteam, som består av Demand Planning, Supply Planning och Master Planning. Som ledare för teamet, som består av fyra medarbetare, ansvarar du för att skapa effektiva processer, verktyg och metoder i enlighet med globala standarder.
Ditt huvudansvar är dessutom att driva och förbättra den lokala S&OP-processen och säkerställa att produktions- och inköpsplaneringen ligger i linje med försäljningsprognoser och övergripande affärsmål. Du spelar en central roll i att leda de lokala forumen i S&OP-processen, där du säkerställer att beslutsunderlag är välgrundade och affärsrelevanta. Genom ett nära samarbete med interna funktioner som sälj, marknad, finans och operations bidrar du till en helhetssyn och driver långsiktiga strategier för att optimera leveranskedjan.
Vidare representerar du Unibake Sverige i globala S&OP-forum, där du säkerställer att lokala behov och insikter integreras i Unibakes globala beslut.
Du rapporterar till Supply Chain Manager och utgår från vårt kontor i Stockholm, med regelbundna resor till Örebro, där några i planeringsteamet finns lokaliserade.
Det här behöver du för att lyckas och trivas
Du har:
- Erfarenhet av att arbeta med S&OP från en större multi-site-organisation, med fördel från en internationell miljö
- Dokumenterad erfarenhet av personalansvar och att utveckla team
- Mycket goda färdigheter i IT-system (som exempelvis ERP, planeringssystem, Officepaketet, Power BI)
- Professionella språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
- En relevant högskoleutbildning, exempelvis civilingenjör inom supply chain management eller motsvarande område.
Du är:
- En trygg och engagerande ledare som skapar delaktighet och utveckling inom teamet.
- Organiserad och har en stark planeringsförmåga, med trygghet i att prioritera och fatta beslut.
- Strategisk och lösningsorienterad med förmåga att tänka både helhet och detaljer. Du arbetar proaktiv och har en analytisk förmåga att identifiera och hantera såväl risker som möjligheter.
- En skicklig relationsskapare som samarbeten väl med olika funktioner och på olika nivåer i organisationen, och som kan presentera budskap och komplex information på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
- Driven och nyfiken på att driva förbättringsinitiativ!
Självklart delar du våra värderingar - Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft - och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord.
Vad vi erbjuder dig
Lantmännen är en stor internationell koncern och har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag.
Låter det intressant?
Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt men senast den 9/3. I din ansökan har du möjlighet att addera ditt CV eller LinkedIn-profil.
För en mer objektiv och inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot personligt brev utan ber dig istället att besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten. I rekryteringsprocessen ingår både psykometriska tester och kompetensbaserade intervjuer, med syfte att främja en rättvis utvärdering för alla kandidater. På Lantmännen är det viktigt att alla har lika möjligheter till anställning och utveckling i koncernen.
Som slutkandidat kommer det att genomföras alkohol- och drogtest via vår leverantör för företagshälsovård samt en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut.
Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Malin Allard, Talent Acquisition Specialist, på
malin.allard@lantmannen.com Vi ser fram emot din ansökan!
Lantmännen Unibake is a leading global bakery company within the Lantmännen Group. With expertise in bakery products for food service and retail, we serve consumers around the clock and across the world every day. The aim is to make bread and pastry a profitable business for our customers through tasty, high-quality products and innovative solutions and based on a sustainable mind-set and excellent food safety standards. Headquartered in Copenhagen, Denmark, Lantmännen Unibake operates modern bakeries around the world and has sales in more than 60 countries. The brand portfolio comprises a range of well-established B2B and BtC brands e.g. Schulstad Bakery Solutions, Schulstad, Bonjour, Vaasan, Pastridor and Hatting. Lantmännen Unibake has a turnover of EUR 1.5 billion and employs more than 6,000 people in 20+ countries. Appetite for more? Visit us at
www.lantmannen-unibake.com Ersättning Fast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lantmännen Unibake Sweden AB (org.nr 556186-7796),
https://www.lantmannenunibake.com/career/ Arbetsplats Lantmännen Unibake
Jobbnummer 9165956