Resurssamordnare till enhet Råd, stöd och behandling

Mjölby kommun, Omsorgs- och socialförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Mjölby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Mjölby, Boxholm, Vadstena, Motala, Haninge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mjölby kommun, Omsorgs- och socialförvaltningen i Mjölby, Linköping eller i hela Sverige

Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 400 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2 500 medarbetare skapar tillsammans framtidens hållbara kommun, där livsmiljön, livsvillkoren och livskraften utgör vår gemensamma grund. Vill du också bli en av oss?

Omsorgs- och socialförvaltningen har ett tydligt uppdrag - vi finns till för människor. Genom våra tjänster bidrar vi till ett självständigt och aktivt liv med meningsfull sysselsättning. Utveckling och trygghet i vardagen är vår drivkraft. Vår gemensamma målbild är att skapa bra välfärdstjänster. Det förutsätter ett stort och kunnigt engagemang. Likaså modiga satsningar på innovativ teknik i framkant.

Individ- och familjeomsorg är en av fem verksamhetsområden inom omsorgs- och socialförvaltningen. Verksamhetens uppdrag i stort är att bedriva en effektiv och rättssäker myndighetsutövning, där insatser ska tillsättas med utgångspunkt i lägsta omhändertagandenivå och med klientens delaktighet i fokus. Insatserna som utförs inom verksamheten ska bedrivas med god kvalitet och även de med klientens delaktighet i fokus.

Enheten Råd, stöd och behandling är socialtjänstens utförarenhet inom kommunens individ och familjeomsorg. Inom enheten finns det flera olika inriktningar så som familjeteam, beroendevård, resursteamet, våld i nära relation, personligt ombud samt stöd till brottsoffer.

Är du en kreativ, engagerad och ansvarsfull lagspelare som vill skapa livskvalitet? Vi söker nu två resurssamordnare till vår enhet.

Publiceringsdatum
2024-01-04

Arbetsuppgifter
Som resurssamordnare ansvarar du för att hitta resurser avseende HVB, familjehem, jourhem, öppenvård, kontaktfamiljer och kontaktpersoner som matchar behov hos barn, unga och vuxna. Genom din kunskap och erfarenhet om olika insatsers effekter ska du kunna stötta verksamheten i valet av insats, utifrån kvalitet och kostnadseffektivitet. Förhandling och avtalstecknande med olika utförare är en vanligt förekommande arbetsuppgift och du ansvarar även för att, efter granskning och kontering, mottagningsattestera fakturor.

I uppdraget ingår vidare att ha kontroll över placeringsutveckling och statistik samt att ha ett särskilt ansvar för uppföljning av kvalitén av såväl öppenvård som dygnsvårdsinsatser. Viss uppföljning sker genom platsbesök.

Enheten arbetar aktivt med implementering av Signs of safety som ett arbetssätt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Vi ser vidare att du har en gedigen och bred erfarenhet från socialtjänstsektorn samt erfarenhet av placerings-och resursfrågor. Det är meriterande om du har erfarenhet av att utreda och vägleda uppdragstagare och du bör ha kunskaper kring lagen om offentlig upphandling och avtalstecknande samt vana av förhandling. B-körkort är ett krav.

Som person ser vi att du är prestigelös och har en god förmåga att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du har en god kommunikativ förmåga och kan hålla i presentationer och utbildningar utifrån målgruppens behov.

Vidare utstrålar du trygghet i din yrkesroll och har förmågan att prestera i en pressad miljö och hantera svåra situationer. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt och har en hög förmåga att följa instruktioner och leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner.

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med en positiv jobbkultur. Vi testar och utmanar, vi tänker nytt och tar verksamheten till nya nivåer. Att arbeta med frihet under ansvar stärker oss i vår roll. Tillsammans är vi möjliggörare.

ÖVRIGT
Vår kommun är expansiv med cirka 27 700 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C171038".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mjölby kommun (org.nr 212000-0480), http://www.mjolby.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Mjölby kommun, Omsorgs- och socialförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Madelene Leth
madelene.leth@mjolby.se
010-234 59 02

Jobbnummer
8369190

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mjölby kommun, Omsorgs- och socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mjölby kommun, Omsorgs- och socialförvaltningen: