Rekryteringsansvarig Humana Assistans Umeå
Humana AB / Administratörsjobb / Umeå
2021-09-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Rekryteringsansvarig Humana Assistans Umeå" (publicerad 2021-09-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Humana AB i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Örnsköldsvik eller i
hela Sverige Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana assistans.
Om tjänsten
En viktig del i vår verksamhet är att hitta rätt assistenter till våra kunder, allt utifrån kundernas behov och önskemål. För att lyckats med detta söker vi nu en rekryteringsansvarig, med känsla för service och med ett stort intresse för att arbeta med människor. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Placering är på vårt kontor i centrala Umeå.
Som rekryteringsansvarig kommer du att ansvara för rekrytering av personliga assistenter till våra kunder bosatta i främst Norrland. Du arbetar i ett nära samarbete med våra uppdragschefer, som ansvarar för att samordna den personliga assistansen hos våra kunder, likväl som dina övriga kollegor. Våra kontor i Norrland finns i Umeå, Kalix, Luleå, Östersund och Gävle, men du samarbetar med kollegor över hela Sverige.
Vem är du?
Vi söker dig som är bra på att bygga relationer, gillar att ge service och kan hitta lösningar på det mesta. Att du delar vår värdegrund glädje, engagemangoch ansvarär av stor vikt då detta är vägledande för oss varje dag.
Som rekryteringsansvarig kommer du att ha många rekryteringar i gång samtidigt och periodvis kommer det vara hög belastning. Detta ställer krav på tålmodighet, noggrannhet och öppenhet hos dig som söker. Tjänsten kräver att du kan tänka utanför boxen och hitta nya kreativa sätt hitta rätt assistent till kunden. Att vara serviceminded och bra på att kommunicera ser vi som en självklarhet för att lyckas i rollen. Vidare är du en duktig administratör som ser fördelar med att ha ett strukturerat arbetssätt.
Formell utbildning är inget krav men vi ser med fördel att du har relevant eftergymnasial utbildning eller erfarenhet av rekrytering i en liknande tjänst. Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta med kundkontakt. Du är bekväm med att kommunicera på både svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans eller arbete inom vård och omsorg.
Körkort B är ett krav då resor ingår i tjänsten. Du kommer bland annat att besöka jobbmässor på olika orter.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Du ansöker genom att skicka in ditt CV och svara på frågorna i ansökningsformuläret. Vi lägger stor vikt vid dina svar i urvalet, så svara utförligt. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Judit Atterstrand, distriktschef,
judit.atterstrand@humana.se, 070-530 77 21
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2021-09-13Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHumana AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "146826".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Humana AB (org.nr 556760-8475)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 5963160
Observera att sista ansökningsdag har passerat.