Rekryterare som vill göra skillnad för dem som gör skillnad!

Region Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Vill du göra skillnad för dem som gör skillnad?

Medarbetare inom vården möter människor i alla livets skeden.

Oavsett om det handlar om akut specialistvård, psykisk ohälsa, benfrakturer eller infektioner så gör våra medarbetare verkligen skillnad, för både patienter och närstående. Nu har du möjlighet att göra skillnad för dem.

Vill du vara med och skapa förutsättningar för andra? Här får du möjlighet att attrahera och rekrytera nya timvikarier till hälso- och sjukvården. Du vet, känslan av att vara en del i att erbjuda en student eller nyutexaminerad kandidat det där första jobbet samtidigt som du hjälper vårdande verksamheten med den viktigaste tillgången de har - deras medarbetare.

Publiceringsdatum
2022-11-01

Dina arbetsuppgifter
Timenheten koordinerar och ansvarar för timanställda inom hälso- och sjukvården. Utöver detta är vi även ansvariga för rekryteringen av sommarvikarierande undersköterskor, skötare, vårdadministratörer och grundutbildade sjuksköterskor. Detta är en intensiv och otroligt rolig rekryteringsprocess som pågår årligen mellan december - maj.

Du kommer att vara en del av ett engagerat och familjärt team och arbeta med hela rekryteringsprocessen, från marknadsföring till lönesättning. Även om mycket av ditt arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i gemensamt uppdrag, resultat och fortsatta utveckling. Du är också en viktig del i att vårdande verksamheter är nöjda med våra tjänster, och vill fortsätta att växa tillsammans med oss.

Du kommer till exempel att:

- Arbeta med hela rekryteringsprocessen från urval, intervju, referenstagning, kandidatpresentation och lönesättning.
- Arbeta med employer branding mot skolor och universitet.
- Personaladministration i Heroma för timanställda.
- Bidra med dina tankar och idéer för att utmana befintliga processer och ta vår rekrytering till nästa nivå.

Anställningen kommer att starta med en introduktion som kommer att vara anpassad efter din bakgrund och erfarenhet. Startdatum är under december månad kommer att pågå tom maj 2023. Du behöver ha möjlighet att arbeta minst 2 dagar per vecka under perioden. Hur du väljer att dela upp dagarna är anpassningsbart så länge det inte krockar med verksamhetens behov.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker både dig som önskar att jobba extra och du som vill ha ett vikariat. Kanske läser du HR/personalvetenskap/beteendevetenskap eller motsvarande, kanske är du nyutexaminerad alternativt annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har tidigare erfarenhet från arbete inom service och/eller kundkontakt där du har fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar.

Det är meriterande om du har kunskap/erfarenhet om rekryteringsprocessens alla delar och känna dig hemma med att göra urval, hålla intervjuer och/eller lönesättning. Meriterande är även erfarenhet av arbete i vården och/eller rekrytering till vårdverksamheter.

Personliga kompetenser
Liksom vi som arbetar här har du ett genuint intresse för människor och brinner för att hitta rätt kandidat till rätt tjänst. Du är ansvarsfull och målmedveten i ditt arbete och du uppskattar att arbeta i team i ett nära samarbete med kollegor. Ditt arbetssätt kännetecknas av att du får saker och ting gjorda samtidigt som du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. För att lyckas i tjänsten är du lyhörd och har förmåga att lyssna in verksamhetens behov och har ett konsultativt arbetssätt. Du är vass på relationsskapande och ser fram emot att skapa nätverk med våra yrkeskategorier, lärosäten och andra samarbetspartners. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.

Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/Deltid. Enligt överenskommelse. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till

Ersättning
Individuella löner tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION ÖSTERGÖTLAND

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/2190".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Östergötland (org.nr 232100-0040)

Arbetsplats
Resurs och Kompetens

Kontakt
Enhetschef Cathrin Eklund Lövstedt
072-2368483

Jobbnummer
7128123

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: