Reklamationsansvarig till Beijer, Logent
Logent AB / Kundservicejobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Logent AB i Eskilstuna,
Västerås,
Strängnäs,
Flen,
Arboga eller i
hela Sverige Om Logent:Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett unikt och brett tjänsteutbud där vi strävar efter ständiga förbättringar genom robusta operativa processer och fokus på starkt ledarskap. Vi är på en häftig tillväxtresa och ser ett fortsatt starkt intresse för våra tjänster.
Logent har nu fått äran att etablera och driva Beijer Byggs nya centrallager i Eskilstuna. Det nya lagret är en 65 000 kvadratmeter stor byggnad som inkluderar den senaste tekniken. På ett innovativt sätt kombinerar vi ett konventionellt lager med automationslösningar för att uppnå en oslagbar servicenivå.
Vi tar hand om våra anställda och erbjuder alla medarbetare trygga anställningsförhållanden och marknadsmässiga löner. Resan som anställd kan börja på olika orter i olika delar av vårt bolag där vi nu 2023 är ca 3800 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Nederländerna.
Din nya tjänst:
Som reklamationsansvarig så är du en viktig del i samarbetet mellan Logent och Beijer Bygg. Du analyserar och hanterar eventuella avvikelser som uppstår i godsflödena från leverantörer till centrallagret och från centrallagret ut till kund. Du involverar dina medarbetare på sajt och initierar kontinuerligt proaktiva lösningar för att minska antalet reklamationer. Du är en spindel i nätet och kommer att ha nära samarbete med flertal funktioner på sajt men också Beijer Byggs avdelning för logistiksupport.
Arbetsuppgifter/ ansvarsområde:
Driva ärendehantering av reklamationer i Beijer Byggs ärendehanteringssystem
Reklamationshantering i WMS
Analys av reklamationer och arbetsprocesser i syfte att minska antalet reklamationer
Kundkontakt och deltagande i möten kopplade till reklamationer / processutveckling
Erfarenhet/egenskaper:
Systemkunskap WMS / ärendehanteringssystem
Datadriven
Analytisk
Detaljstyrd
Ägandeskap/Ansvarstagande
Kundvana
Pedagogisk - Skapa och implementera processer både teoretiskt och praktiskt
Sinne för felsökning
Förståelse av NSAB regelverk kring reklamationer, returer och förseningar
Fraktsedelhantering vid skador och förlorat gods
Erfarenhet av byggvaror är meriterande
Vad erbjuder vi?
Välkommen till en unik möjlighet att vara med och på en spännande och utvecklande resa på en nybyggd modern arbetsplats som inkluderar bland annat elbilsladdning och gym
Kom ombord du också, det blir en rolig resa! Vi tycker om ett högt tempo och bidrar aktivt med bra energi och engagemang både till kollegor och kunder. Vi har kul på jobbet, är flexibla och ställer alltid upp för varandra.
Tjänsten är på heltid på plats i Eskilstuna, du rapporterar till Operations Development Manager.
Ansökan: Urval görs löpande och tjänsterna kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och lämplighet.
Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Thérèse Grivérus,
therese.griverus@logent.se. Vi behandlar inte ansökningar via mejl p g a GDPR.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Logent AB (org.nr 556634-4429),
http://www.logent.se Arbetsplats Logent
Kontakt Thérèse Grivérus
therese.griverus@logent.se 073-7234802 Jobbnummer 8626640
Observera att sista ansökningsdag har passerat.