Registrator till miljö- och byggnadsförvaltningen, Solna stad
Solna kommun / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solna kommun i Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Har du ett utvecklat ordningssinne och tycker kvalitet och effektivitet är viktigt? Har du förutom att du är en mycket god organisatör erfarenhet och intresse av att utveckla digitala processer? Då söker vi dig!
Publiceringsdatum2021-05-07Om företaget Tjänsten som är ett föräldravikariat om 1 år är placerad på administrativa avdelningen och funktionen för registratur. Administrativa avdelningen är en relativt nybildad avdelning där vi samlat förvaltningens administrativa resurser. På avdelningen arbetar just nu 13 personer i olika roller som stöd för enheterna bygglov, plan och geodata, miljöskydd, hälsoskydd, livsmedelskontroll och miljöövervakning.
Hos oss får du möjlighet att vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en gemensam administrativ avdelning på miljö- och byggnadsförvaltningen och tillvarata alla möjligheter som digitalisering av en kommunal verksamhet kan erbjuda. Miljö- och byggnadsförvaltningen kommer under kommande år att arbeta med en digital samhällsbyggnadsprocess med införande av e-arkiv och e-tjänster för att effektivisera och underlätta för Solnaborna.
Dina arbetsuppgifter Som registrator på miljö- och byggnadsförvaltningen kommer du arbeta med förvaltningens dokument- och informationsflöde. Vi är inne i en fas där vi kommer att implementera och vara pilot för stadens e-arkiv. Ditt arbete innebär bland annat att tillsammans med övriga registratorer på förvaltningen sköta den dagliga registreringen av handlingar men även att vara med och utveckla och kvalitetssäkra processer, skapa, revidera och kommunicera rutiner och arbetssätt som avser ärendehantering och hantering av allmänna handlingar. Samt säkerställa att dessa rutiner tillämpas inom hela förvaltningen. I uppdraget som registrator kommer du att ha att ha ett nära samarbete med övriga funktioner inom förvaltningen.
KvalifikationerVi vill att du har en utbildning motsvarande gymnasienivå gärna med inriktning mot administration i offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av att tidigare ha arbetet som registrator eller arkivarie. Det är också meriterande om du har erfarenhet av e-arkiv och andra frågor kopplade till digitalisering.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av kommunal verksamhet. Vidare är du van vid att arbeta i olika IT-system och har en god datorvana. Du har tidigare arbetat i LEX, Castor och Ecos 2 eller motsvarande ärendehanteringssystem. Arbetet kräver god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift.
Som registrator har du många kontakter med både politiker, tjänstepersoner och allmänheten vilket kräver att du är en flexibel, noggrann och ansvarsfull organisatör. Du har en mycket god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Som person är du drivande, noggrann, utvecklings- och serviceinriktad och bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du har förmåga till helhetssyn, ser frågor i ett större perspektiv samt är lugn och samlad i olika situationer och tycker om att jobba i en miljö där behoven varierar över tid och ibland kräver snabba svar.
Mer information och ansökan
Tjänsten är ett föräldrarvik på 1 år på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig chef Peter Flensborn Wråke på
Peter.Wrake@solna.seVälkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 23/5 2021. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Urvalsarbetet kommer att ske löpande. Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Miljö- och byggnadsförvaltningen tar fram detaljplaner när nya bostäder, kontor och skolor ska byggas och arbetar med bygglov, mätning och kartor. Vi arbetar med att förbättra Solnas yttre miljö och människors hälsa samt att bevara Solnas natur. Vi har ansvar för tillsyn av livsmedelshantering, inomhusmiljö och miljöfarliga verksamheter. Även naturvård och miljöövervakning ingår i förvaltningens ansvarsområde.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Vik 1 år
ErsättningEnl ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-05-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSolna kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Solna kommun (org.nr 212000-0183),
http://www.solna.se Arbetsplats Solna Stad
Jobbnummer 5736848
Observera att sista ansökningsdag har passerat.