Registrator och Administratör i Vård- och Omsorgsförvaltningen
Partille kommun, Central administration förvaltning / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Central administration förvaltning i Partille Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
Publiceringsdatum2017-10-13ArbetsuppgifterLetar du efter nya utmaningar? Vill du jobba på en trevlig och prestigelös arbetsplats?
Hos oss kommer du att arbeta i ett team där var och en har sin expertisfunktion och driver utvecklingsarbetet framåt med fokus på kunden.
Tjänsten fokuserar på två olika intressanta och utvecklande ansvarsområden och ingår i Vård- och Omsorgsförvaltningens Centrala Administration. Du kommer att arbeta med förvaltningsövergripande frågor och service till framförallt förvaltningsledningen.
Som registrator ansvarar du för förvaltningsbrevlåda, diarieföring av vård- och omsorgsförvaltningens handlingar, arkivering, posthantering och sekreterarskap i några av förvaltningens sammanträdesforum.
Som administratör tar du fram underlag för beslut och bidrar till omvärldsbevakning. I rollen ingår även att göra sammanställningar, uppföljningar och analyser (mindre utredningar) samt ha förmåga att se helhet i processer. I rollen ingår även en del praktiska ansvarsområden.
Du kommer att arbeta i vårt ärende- och dokumenthanteringssystem LEX.
I samarbete med kollegor och chef säkrar och utvecklar du förvaltningsövergripande rutiner inom hela arbetsområdet. I takt med att verksamheten utvecklas kan även arbetsuppgifterna komma att förändras.
KvalifikationerDu har gymnasieutbildning med administrativ inriktning eller minst ettårig eftergymnasial utbildning inom arbetsområdet eller erfarenhet inom arbetsområdet.
Du behöver ha grundläggande kunskap om lagar, avtal riktlinjer o.d. med koppling till den
administrativa rollen. Exempelvis inom personal- och/eller ekonomiområdet.
Du har goda IT kunskaper, särskilt i Officepaketet och gärna i något diarieföringssystem.
Du behöver ha erfarenhet av vård- och omsorgsverksamhet.
Viktigt att du
• är noggrann.
• är flexibel - har lätt för att anpassa dig till förändringar.
• kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt.
• är serviceinriktad och bra på att kommunicera.
• har förmåga att hantera stress på ett bra sätt.
• tar initiativ till kontinuerliga förbättringar.
• kan formulera dig väl i tal och skrift.
• har analytisk förmåga.
Hos oss kan du göra skillnad, utvecklas och ha roligt på samma gång.
ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tjänsten tillsätts under förutsättning att samverkan har skett.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-29
Ange följande referens när du ansöker: A417483 - Kopia
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAtosa Jakobsson
atosa.jakobsson@partille.se 031-792 12 92
FöretagPartille kommun, Central administration förvaltning
AdressPartille kommun, Central administration förvaltning
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille
KontorsadressGamla Kronvägen 34 Partille
Jobbnummer 3749150
Observera att sista ansökningsdag har passerat.