Registrator och administrativt stöd till barn- och ungdomsförvaltningen
Halmstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen i Halmstad Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss
https://www.halmstad.se/introBarn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för Halmstads kommunala förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola. Varje dag går ungefär 16 000 barn till någon av våra verksamheter.
Vi söker dig som vill arbeta för att varje barn och elev ska få den bästa starten i livet.
Välkommen att utvecklas i Halmstads kommuns största förvaltning där dina insatser kommer göra skillnad varje dag. Hos oss är du med och skapar framtiden!
Registratorsuppdraget utgår från barn- och ungdomsförvaltningens Kvalitetsavdelning. Avdelningen ansvarar för förvaltningens övergripande processer kring diarieföring och arkivering. Andra ansvarsuppgifter på avdelningen rör områden som exempelvis verksamhetsplanering, uppföljning och skoljuridik.
Publiceringsdatum2024-03-18ArbetsuppgifterNu behöver vi dig som med kraft och energi kan ta dig an ett uppdrag som registrator på Halmstads kommun största förvaltning. Du kommer att komma till en avdelning med mycket utvecklingskraft och framåtanda där vi samtidigt stöttar varandra att bli våra bästa jag på jobbet!
Tjänsten består av två större arbetsområden. Det ena arbetsområdet innebär att du utifrån din roll som registrator har ett huvudansvar för förvaltningskontorets arbete med post och diarieföring. Det andra arbetsområdet innebär att du arbetar som administrativt stöd till och i nära samarbete med våra två verksamhetschefer för skola och vår förvaltningschef. Du kommer inom alla dina arbetsuppgifter att samverka och kommunicera med en mängd olika tjänstepersoner. Du kommer också att delta i kommunens gemensamma nätverk för personer med liknande arbetsuppgifter som dina.
Halmstads kommun arbetar i ärendehanteringssystemet Ciceron. Just nu arbetar vi med att utveckla e-arkiv och vårt informationssäkerhetsarbete.
I rollen som registrator kommer du att verka som stöd till förvaltningens medarbetare och den politiska nämnden i frågor som rör ärende- och dokumenthantering. I praktiken innebär detta arbetsuppgifter som diarieföring av inkomna uppgifter och handlingar och utveckla kvaliteten i vår diarieföring. Du arbetar också med daglig service åt kommuninvånare och förvaltning inom frågor som rör sekretess och utlämnande av handling, bland annat till media. I arbetet ingår ansvar kring arkivering och dokumenthantering. Arbetet innebär också att stödja förvaltningens administration med utbildning inom diarieföring.
Arbetsuppgifter i rollen som administrativt stöd kan vara mötesplanering, kalenderhantering, rapportering i olika system, korrespondens, presentationsmaterial, uppföljning och ärendehantering.
KvalifikationerUtbildning inom arkiv- och informationsvetenskap på högskolenivå, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren anser lämplig och erfarenhet av att arbeta som registrator eller liknande administrativ erfarenhet. Vi ser det som meriterande om du:
• har kunskaper om offentlighet- och sekretesslagen samt förvaltningslagen.
• erfarenhet från arbete inom offentlig sektor.
• erfarenhet av diariesystemet Ciceron
Vi söker en prestigelös person med god administrativ förmåga och en välutvecklad känsla för service. Du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska. Du är noggrann, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Du behöver trivas i att arbeta i flera olika processer och kan prioritera. Vi söker dig som snabbt kan komma in i arbete och har goda IT-kunskaper.
Vi söker dig som gillar att göra andra runt omkring dig bra. Detta gör du med en god administrativ förmåga och en välutvecklad känsla för service. Du har god förmåga att utrycka dig i både tal och skrift på svenska.
Du är noggrann, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Du behöver trivas i att arbeta i flera olika processer och själv kunna prioritera vad som är viktigast just nu och vad som är det på lite längre sikt. Vi söker dig som snabbt kan komma in i arbete och har goda IT-kunskaper.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.
Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.
Om du erbjuds anställning inom Barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag utan anmärkning från Polisens belastningsregister för arbete inom skola/förskola. Utdraget är kostnadsfritt och tar ca 2-3 veckor för polisen att handlägga. Beställ därför i god tid!
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C183364 - 2024".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)
Arbetsplats Halmstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen
Kontakt Avdelningschef kvalitet
Fredrik Landelius
Jobbnummer 8548581
Observera att sista ansökningsdag har passerat.