Registrator med erfarenhet av administration till kund i Stockholm

Bemannia AB (Publ.) / Administratörsjobb / Stockholm
2025-05-07


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia AB (Publ.) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du en strukturerad och kommunikativ person med erfarenhet av administration och registratur samt en god förmåga att bygga relationer? Då är detta uppdrag för dig!
Om uppdraget
Vår kund har behov av tillfällig resursförstärkning inom registratur och administration för ett konsultuppdrag hos vår kund i Stockholm. Uppdraget är med start omgående och pågår fram till 31 december 2025. Uppdraget är på heltid och du arbetar på plats i kundens lokaler med arbetstider Mån-tors: 08:00-16:45 Fre: 08:00-16:15
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är en kombinerad tjänst mellan serviceförvaltningen och två andra verksamheter inom Region Stockholm. Tjänsten är placerad på serviceförvaltningen där arbete för de två andra verksamheterna primärt sker på distans.
Registraturen är centralt i verksamhetens arbete och rollen som registrator utgör ett viktigt stöd i förvaltningens arbete med diariehantering. Rollen innebär att vara sakkunnig för att säkerställa att hantering av handlingar sker enligt gällande regelverket. Tillsammans med kollegor ges möjlighet att vara med och utveckla arbetet med registratur. I arbetet ingår bland annat att:
Ta emot och datumstämpla post som inkommer till förvaltningen, samt tillse att den i förekommande fall registreras och delges ansvarig handläggare
Föra förvaltningens diarium genom att skapa ärenden och diarieföra allmänna handlingar
Vid registreringen av allmänna handlingar ta vederbörlig hänsyn till dess betydelse för en ändamålsenlig arkivvård
Stödja förvaltningens medarbetare och chefer i frågor om arbete i offentlig förvaltning, frågor kring diarieföring och allmänna handlingar
Bistå arkivansvarig, arkivarie och arkivredogörare i arbetet med bevarande och gallring

Utöver registratur ingår att utgöra ett administrativt stöd till serviceförvaltningen. I detta kan ingå att boka lokaler, ordna med beställningar av behörigheter och annan övergripande administration, exempelvis registervård. Rollen kräver en person som uppskattar att driva utveckling, ligga i framkant samt se möjligheter till arbetssätt som ökar såväl kvalitet som effektivitet. Fakturagranskning kan även förekomma.

Publiceringsdatum
2025-05-07

Kvalifikationer
Relevant yrkes- eller högskoleutbildning, exempelvis registratur eller information- och arkivvetenskap
Tidigare arbete i en politiskt styrd organisation med registratur och administration
God systemvana
Kan hantera digitala dokument- och ärendehanteringssystem som en del av det praktiska arbetet, företrädesvis systemet Platina
Förmåga att snabbt kunna sätta dig in i och växla mellan olika arbetsuppgifter
God administrativ förmåga - noggrannhet och ordning

Meriterande
Erfarenhet från arkiv och digitalisering av handlingar
Själv tagit fram rutiner och lathundar för diarieföring, med syftet att göra det "lätt att göra rätt"
Erfarenhet avseende begäran om allmän handling - hantering och gällande lagkrav

Övergripande
Stundtals är tempot högt och det är därför viktigt att personen kan planera och strukturera sitt arbete på bästa sätt. Personen kommer arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Det är därför viktigt att personen är en god samarbetspartner, både till kollegor och i kontakten med förtroendevalda samt allmänheten.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 15 maj.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, Sanna,Perjons@Bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070-884 96 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia AB (Publ.) (org.nr 556626-8347), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Jobbnummer
9325670

Prenumerera på jobb från Bemannia AB (Publ.)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia AB (Publ.):