Registrator
Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2016-09-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2022-11-23) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Kort beskrivning av företaget:
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Enheten för myndighets- och utvecklingsstöd inom den Gemensamma förvaltningen ger ett universitetsövergripande stöd inom universitetsjuridik samt registrering och arkivering av handlingar. Enheten erbjuder också stöd i styrningen av universitetsgemensamma utvecklingsprojekt med IT-koppling och i Gemensamma förvaltningens utredningar. Enheten består av arton medarbetare och är placerad i attraktiva lokaler i Göteborgs innerstad. Enheten för myndighets- och utvecklingsstöd är organiserad i följande funktioner. -Projekt- och processkontor -Arkiv och registratur -Universitetsjuridik -Generell utredningskompetens
Titel: Registrator
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Arbetet som registrator innebär informationshantering i offentlig förvaltning. Här får du använda din administrativa förmåga i samband med att du arbetar med diarieföring och utsökning av handlingar och ärenden. Du ingår i ett team av registratorer och förväntas arbeta effektivt och självständigt utifrån ett gemensamt arbetssätt. Anställningen avser en specifik uppgift med att avsluta gamla ärenden. I arbetsuppgifterna kan även ingå andra arbetsuppgifter som förekommer på registratorsfunktionen. Ärendehanteringen vid universitetet är till största delen digital. Klassificering och diarieföring utförs i ett elektroniskt ärende- och dokumenthanteringssystem (W3D3, benämnt Gudok).
Beskrivning av kvalifikationer:
Du ska ha erfarenhet från arbete med diarieföring eller annan erfarenhet som kan prövas likvärdig. Vi ser gärna att du har god datorvana, erfarenhet av arbete i ärende- och dokumenthanteringssystemet W3D3 är ett krav. Kunskap om högskoleområdet och Göteborgs universitets organisation är meriterande, samt kunskap om det regelverk som styr hanteringen av en myndighets handlingar. Det är viktigt att du är serviceinriktad och har en kommunikativ förmåga. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket samt god förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Som person tror vi att du är utåtriktad, kan arbeta självständigt och har förmågan att ha en helhetssyn på verksamheten. Du är självgående, effektiv och noggrann och trivs bra i situationer där många saker inträffar samtidigt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
AG referens: PAK 2016/1494
Skriftligt
Andra uppgifter:
Ansökan sker via vår hemsida
www.gu.se/ledigaanstallningar . Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen. Personalorganisationer: SACO-S: Catrine Folcker, tfn 31 786 4234, OFR: Peter Brandt, tfn 31 786 1169, SEKO: tfn 31 786 1173.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Deltid
Tillträde: Snarast, senast 1 november Allmän visstidsanställning, 5 månader.
Publiceringsdatum2016-09-02ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Universitetet tillämpar individuell lönesättning
KontaktEnhetschef Elisabet Ahlin 031 - 786 55 08
elisabet.ahlin@gu.sePersonalhandläggare Amanda Hansson 031 - 786 55 24
amanda.hansson.2@gu.seFöretagGöteborgs universitet
AdressGöteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG
KontorsadressUniversitetsplatsen 1
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7860000
Jobbnummer 3026104
Observera att sista ansökningsdag har passerat.