Redovisningsekonom till Kammarkollegiet i Stockholm
Novare Bemanning AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2023-04-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom till Kammarkollegiet i Stockholm" (publicerad 2024-05-08) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm,
Botkyrka,
Nynäshamn,
Strängnäs,
Uppsala eller i
hela Sverige Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. I dag lyder myndigheten under Finansdepartementet. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB
Är du redovisningsekonom och vill arbeta på en samhällsviktig myndighet? Har du relevant högskoleutbildning och flerårig arbetslivserfarenhet inom liknande arbete? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Kammarkollegiet söker nu en engagerad redovisningsekonom till deras ekonomi- och förvaltningsavdelning i Stockholm.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning har skapat ett attraktivt erbjudande till dig som individ. Hos oss erbjuds du personlig utveckling på en ny nivå inom bemanningsbranschen. Du får även tillgång till karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker kunniga redovisningsekonomer. Just nu är det Kammarkollegiet som söker efter sin nästa medarbetare. Du kommer att tillhöra ekonomi- och förvaltningsavdelningen som består av: en ekonomichef, ställföreträdande GD, fyra ekonomer, två ekonomiadministratörer, en controller och två upphandlare. Myndigheten söker en redovisningsekonom för ett uppdrag som består av två delar. Den ena delen är att utgöra ett ekonomiskt stöd till deras Rättsavdelning, där i första hand inkassoverksamheten och övrig avgiftsfinansierad verksamhet behöver hjälp. Den andra delen av uppdraget är att arbeta myndighetsövergripande med hantering av ekonomirelaterade arbetsuppgifter enligt nedan. Balansen mellan de två delarna kommer att variera under året och även vara beroende av hur delarna utvecklas under avtalstiden.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
Fungera som ett ekonomiskt stöd genom uppföljning av intäkter och kostnader, hantering av deponerade medel, avgiftsberäkningar med mera.
Vara ett stöd i avdelningens arbete med budget, ekonomisk analys och prognoser.
Arbeta med hantering av kundfaktureringar, bokning av inbetalningar, leverantörsbetalningar och tillhörande återredovisningar med mera.
Krav för tjänsten
Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) årsarbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.
Goda kunskaper i MS Office, i Excel i synnerhet. En hög digital mognad är nödvändig för att konsulten ska kunna genomföra uppdraget.
Goda kunskaper i Unit4 ERP.
Erfarenhet av statlig redovisning samt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Kunna uppge ett referensuppdrag för att styrka ovanstående krav.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är heltid och pågår från den 24 april 2023 till den 1 mars 2024, med möjlighet till förlängning.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-04-13. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Fredrik Ramel på
fredrik.ramel@novare.se +46 700 557 663.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.
När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kulur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning559".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782),
https://novare.se/bemanning Arbetsplats Novare Bemanning
Jobbnummer 7650821
Observera att sista ansökningsdag har passerat.