Redovisningsekonom till framgångsrikt e-handels/tillväxtföretag

Inhouse AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inhouse AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om kunden / About the Client

Vi söker en driven och målinriktad Redovisningsekonom för kunds räkning. Företaget är ungt och utstrålar en känsla av framgång och nytänkande. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter i ett expansivt, internationellt och framgångsrikt e-handelsföretag som säljer barnartiklar på nätet.

Arbetsbeskrivning / Work Description

Som Redovisningsekonom ansvarar du för alla bankrelaterade frågor. Vidare kommer du att arbeta med:

• Löpande bokföring
• Dagliga bankavstämningar för masstransaktioner
• Deklarationer, skatter, sociala avgifter och moms
• Leverantörsfakturor
• Göra en prognos av det kortsiktiga likviditetsbehovet
• Utveckla och förbättra processer och rutiner

Din profil / Your profile

Du har en akademisk examen inom ekonomi samt minst två års erfarenhet av redovisningsarbete, gärna från retail eller e-handelsföretag. Du behöver också ha redovisningsvana från transaktionsintensiva bolag. Vi förutsätter att du är flytande i svenska och engelska och är mycket god användare av Excel.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi ser att de är mycket viktiga i rollen. För att trivas med jobbet måste du motiveras både av att arbeta självständigt i egna projekt och av att arbeta tillsammans med andra i team. Som person är du ambitiös, framåt och driven. Vidare är du prestigelös, en problemlösare och har ett sinne för detaljer.

Övrigt / Other

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast. Vid frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Elin Siggelin på Inhouse. Ansök via länken nedan så snart som möjligt då urval sker löpande, dock senast 8 maj.

Om Inhouse / About Inhouse

INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?

För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) "/ " " \".
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2015-04-17

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-08
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1139
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Elin Siggelin elin.siggelin@inhouse.se

Företag
Inhouse AB

Adress
Inhouse AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 30, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2252594

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inhouse AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inhouse AB: