Redovisningsekonom till ett längre och spännande uppdrag
Poolia Ekonomi / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Ekonomi i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Poolia Ekonomi
Presentation
Vår kund är verksam inom finansbranschen och finns i 100 länder över hela världen. Företaget strävar efter att erbjuda en sund arbetsmiljö och satsar på både miljön och välbefinnande hos sina medarbetare. Med över 300 000 anställda är mångfald en självklarhet och en av deras viktigaste tillgångar.
Ta möjligheten att ingå i en dynamisk organisation med internationella kontakter och stora möjligheter till utveckling.
Vi söker omgående en redovisningsekonom som vill ingå i ett dynamiskt team bestående av fem medarbetare. Tjänsten är ett konsultuppdraget på heltid och beräknas pågå i över ett års tid. I din roll som redovisningsekonom kommer du att komma i kontakt med starka nätverk och du får möjligheten att utveckla dina kunskaper inom både IFRS och US Gaap.
Publiceringsdatum2012-02-01Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter innebär bland annat löpande bokföring, avstämningar, bokslutsarbete samt rapportering. Vidare kommer du att vara momsansvarig, genomföra SOX-kontroller och delta i interna förbättringsprojekt. Företaget använder sig av ekonomisystemen Oracle Financials och rapporterar i Hyperion.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som är civilekonom med minst två års erfarenhet av redovisning. Du har goda kunskaper om redovisningsregler och vi ser gärna att du har arbetat med rapportering tidigare. Har du arbetat som revisor är det meriterande.
Du har goda kunskaper i Ms Office och är van att arbeta i Excel. Koncernspråket är engelska och det är av stor vikt att du behärskar engelska väl i både tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är noggrann och strukturerad person som trivs med att arbeta i ett högt tempo. Samarbetet är viktigt i den här gruppen och för att passa in bör du vara prestigelös och vilja hugga i där det behövs. Vi förväntar oss att du är självgående i ditt arbete och tar stort eget ansvar.
Förmåner
Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram.
Därtill har du din konsultchef som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär?
Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.
Företagsbeskrivning
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
2011 har Poolia, för andra året i rad, vunnit den prestigefyllda titeln branschbäst i Universums undersökning Sveriges bästa arbetsgivare.
Poolia presenterar "Historiska felrekryteringar". Besök blank> poolia.se.
Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-15
Ange följande referens när du ansöker: 30715
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagPoolia Ekonomi
AdressPoolia Ekonomi
Jobbnummer 1145187
Observera att sista ansökningsdag har passerat.