Redovisningsassistent till internationellt resebolag i Uppsala
Perido AB / Ekonomiassistentjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Enköping eller i
hela Sverige Perido söker en driven person till vår kunds redovisningsgrupp. Deras ekonomifunktion består i dagsläget av 26 personer och kunden är ett ledande resebolag med stark tillväxt i norden. Tjänsten är placerad i fina lokaler, mitt i centrala Uppsala med gångavstånd från centralstationen.
Som redovisningsassistent kommer du att fylla en viktig funktion i bolagets redovisningsgrupp. Koncernen har bolag i flera länder i Europa, för vilka redovisningen hanteras av ekonomifunktionen i Uppsala. Du kommer främst att arbeta med kontering och hantering av kundfakturor. I arbetet ingår även fördelning och avstämning av fakturor mellan olika marknader, vilket betyder hanteringen av fakturor i olika valutor. En annan del av dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av kontroll och sammanställning av månatliga transaktioner gällande kortinlösen och kundinbetalningar. Vidare kommer du att stötta ekonomifunktionen gällande arbete med löpande redovisning, avstämningar, vara delaktig i bokslut och dessutom vara delaktig i arbete med löpande förbättringar av rutiner och processer.
Kunden erbjuder dig ett spännande arbete i en miljö där du har möjlighet att påverka och utvecklas. Är du förändringsbenägen kommer du därför att trivas! Du kommer att bli en del av ett snabbväxande, internationellt och utvecklingsinriktat bolag. Vi ser att du är en ansvarstagande och effektiv person som arbetar strukturerat och uppskattar ordning och reda. Du värdesätter gemenskap med dina kollegor och ser samarbete som en lyckad väg till ett gott resultat. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2016-10-31Kravprofil för detta jobb• Minst gymnasial ekonomiutbildning
• Minst två (2) års erfarenhet inom kundreskontra för större bolag
• God förståelse för redovisning
• Erfarenhet av arbete med olika valutor
• Goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet av Microsoft Dynamics AX
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillsvidare med start enligt överenskommelse, dock senast i december.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 14444JS i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer
14444JS
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSökord: kundreskontra , fakturor , redovisning , internationell , resebolag , Uppsala , bokslut , avstämningar
Har du erfarenhet av kundreskontra och vill arbeta i en internationell miljö för ett större bolag? Har du arbetat ett par år med redovisning och vill fortsätta att utvecklas inom detta? Då kan du vara rätt person för denna tillsvidaretjänst!
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 14444JS
FöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3134383
Observera att sista ansökningsdag har passerat.