Redovisningsansvarig med humor och som gillar blommor
Granit / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Granit i Stockholm,
Örebro eller i
hela Sverige Redovisningsansvarig med humor och som gillar blommor
GRANIT är Sveriges främsta livstilskoncept inom funktion och inredning. Vi har en stark tro i oss själva samtidigt som vi också har insikt i att vi måste ta ett större kliv in i framtiden. Med utgångspunkt i Inspirerande funktion utvecklar vi morgondagens produkter och sätter nya trender på kartan. Vi befinner oss på en stor förändringsresa mot att bli än mer kommersiella och att ta GRANIT och skandinavisk design till nya höjder. Vi älskar vårt GRANIT och söker därför dig som är beredd på att kavla upp ärmarna, bli skitig under naglarna och som vill vara med på en riktig "turn around" resa när det kommer till att utveckla framtidens Granit. Vi är ett litet och entreprenöriellt företag, tillhörande en större koncern, där det finns stor potential att påverka och skapa värde.
Granit är inne i en spännande förändringsresa och tillväxtfas med ett stort fokus på både digitala initiativ och utveckling av butikskoncept. Brinner du för att operativt göra skillnad? Då kan du vara den vi söker! Sök tjänsten redan idag då urval sker löpande!
Vi söker nu en redovisningsansvarig vars huvudsakliga arbetsuppgifter är: Att ansvara för att redovisningen är korrekt och följa upp resultat och avvikelser på samtliga marknader. Säkerställa att redovisningen följer lagar, regler och policys. Säkerställa att kvaliteten är hög. Kontinuerligt utveckla processer och flöden för förbättrad effektivitet och kvalitet. Fånga upp och förebygga felkällor. Säkerställa att tidsramar följs. Ansvar för daglig kontroll, ansvar för månads- och årsbokslut, skatterapportering och årsredovisning. Säkerställa kvalitet och effektiv process i de utländska dotterbolagen. Äga rutiner och processer kring den ekonomiska hanteringen och rapporteringen. Säkerställa att de är dokumenterade och att back-up rutiner finns. Att leda och fördela ekonomisassistenternas dagliga arbete. Att vara kontakt mot revisionsbyrå vid utförande av revisionsprocessen. Vara superuser för de system för affärsredovisning samt underhålla manualer.
Du har:
Ekonomiutbildning och/eller erfarenhet från likande arbetsuppgifter. Det viktiga är att du kan hantverket.
Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
Goda datakunskaper, Excel, affärssystem ERP som Dynamics AX el liknande system
Goda kunskaper i regelverk och praktisk hantering kring redovisning, skatter, moms och årsredovisning.
Kunskaper i koncernredovisning och erfarenhet av utländsk redovisning.
Erfarenhet från att arbeta i en dynamisk organisation gärna retail.
God samarbetsförmåga och förmåga att leda redovisningsassistenters arbete.
God förmåga att skapa och leda samarbete med utländska redovisningsenheter
Ett plus är om du har kunskaper i tyska eftersom vi har verksamhet i Tyskland men detta är inget krav.
Är det här du?
För att axla rollen som redovisningsansvarig behöver du vara kommunikativ, noggrann och strukturerad. Du är även:
• Analytisk och har en god känsla för siffror
• Van med högt tempo och att ha många projekt pågående samtidigt
• Nyfiken, engagerad och har en vilja att bidra med kunskap och energi
• Du får saker att hända och verkställer planer med engagemang och beslutsamhet
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett stimulerande, krävande och otroligt roligt arbete i ett expansivt familjeföretag med mycket spännande framtidsplaner och starka värderingar. Det är viktigt för oss att du är samstämmig med dessa värderingar och har dem som utgångspunkt i ditt eget arbete.
Vår ekonomiavdelning består av 5 personer där du har en viktig nyckelroll. Här arbetas det hårt men skrattas ofta. Vi har världens bästa chef och en stark gemenskap.
• Vårt mål är att skapa vinst som ger oss resurser
• Vi är nytänkare som vågar vara annorlunda
• Vi tar socialt ansvar och värnar om vår omvärld
• Vi söker kontinuitet och präglas av långsiktighet
På Granit så är vi kommunikativa, positiva, tydliga och prestigelösa med en mycket god samarbetsförmåga. Vi är dessutom nyfikna och det visar sig t.ex. i att vi har ett stort intresse och känsla för strömningar, omvärld och trender inom vårt område. Vi förväntar oss att du som medarbetare har viljan att växa och ständigt lära dig nytt. Din mycket positiva inställning är viktig för oss och hos oss passar du in som har en hög arbetskapacitet, ett stort driv och som är lojal samt brinner för dina arbetsuppgifter och för företaget i stort! Vi ser alltid glaset som halvfullt, och inte halvtomt!
Känner du igen dig i ovan? Då passar du in i vårt team och ska söka denna tjänst!
Tjänsten rapporterar till Ekonomichef och är en tillsvidareanställning, 100 %, med start omgående (eller enligt ök).
Arbetsplats: Granits HK, Hornsgatan i Stockholm
Din ansökan eller vill du veta mer?
Sista ansökningsdag 7 juni 2019
Kontaktperson vid frågor?
Malin Gullberg Söderbäck HR Chef
malin.gullberg.soderback@granit.com .
Vi kommer att kalla till intervju så fort rätt person söker- så vänta inte med din ansökan utan ansök redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-05-24ErsättningMånadslön
Månad
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Gullberg Söderbäck
malin.gullberg.soderback@granit.comFöretagGranit
AdressGranit
Hornsgatan 1
11846 Stockholm
KontorsadressHornsgatan 1
Jobbnummer 4806248
Observera att sista ansökningsdag har passerat.