Redovisnings agent till vårt Order to Cash team

Huvudkontor / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huvudkontor i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Till vårt Accounting center söker vi nu en kundorienterad och nyfiken Agent till vårt Order to Cash team. Accounting Center ansvarar för redovisning, koncernrapportering, leverantörsreskontra, kundreskontra, treasury, kredithantering etc. Vi är lokaliserade på huvudkontoret i Stockholm - Bergshamra. Inom Order to Cash (OtC) hanterar vi kreditansökningar, fakturering, inkasso, månadsstängning och övriga uppgifter inom kundreskontran.

Vad erbjuder vi dig?
På DHL har vi massor att vara stolta över. Men det vi är mest stolta över är våra medarbetare. Och som medarbetare på DHL har du möjlighet att upptäcka och utveckla dina starka sidor. Ta chansen att vara en del av vårt skickliga globala team. Som en del av världens ledande logistikföretag har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. Allt vi kräver från dig är ditt engagemang, att du tror på dig själv och att du har vad som krävs för att utföra jobbet!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Indrivning av förfallna skulder
• Rapportering
• Legala ärenden
• Utreda oplacerade betalningar
• Hantera inkasso ärenden
• Svara på samtal och mejl gällande inkassokrav
• Räntefakturering
• Påminnelser
• Kreditansökningar
• Månadsstängning, kvartals och årsbokslut
• Kontakt med externa och interna revisorer

Vem är du?
• Minimum 3-årig ekonomisk gymnasiekompetens med redovisningskunskaper

• Högskoleutbildning med ekonomisk inriktning är meriterande

• Några års arbetslivserfarenhet inom ovan nämnda arbetsuppgifter

• PC-vana, mycket goda kunskaper i Excel

• Erfarenhet från ekonomisystemet Oracle är meriterande

• Kundorienterad/Serviceinriktad

• Flexibel, nyfiken & ambitiös

• Stresstålig

• Ansvarskännande för sina egna och gruppens mål

• Lösningsorienterad

• Mycket god kommunikationsförmåga i svenska och engelska i både muntlig och skriftlig form.

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 470 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning.DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten som Agent OtC är en ett vikariat på heltid (38 timmar i veckan), vikariatet pågår fram till mars 2019. Gruppen har schemalagd arbetstid mellan 8-17. Placeringsort, Stockholm - Bergshamra.

Publiceringsdatum
2017-05-10

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martin Wering martin.wering@dhl.com 08-543 456 26

Företag
Huvudkontor

Adress
Huvudkontor

17087 Stockholm

Kontorsadress
Björnstigen 85

Jobbnummer
3489267

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huvudkontor: