Receptionist till Polismyndigheten i Strömsund
Polismyndigheten, Polisregion Nord / Receptionistjobb / Strömsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Strömsund,
Dorotea,
Krokom,
Åsele,
Vilhelmina eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord i Strömsund,
Vilhelmina,
Östersund,
Sollefteå,
Åre eller i
hela Sverige Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet.
Publiceringsdatum2016-10-27ArbetsuppgifterI arbetet som receptionist för Polismyndigheten i Strömsund kommer du vara en serviceperson för allmänheten genom personligt möte samt via telefon. Du kommer jobba självständigt och ha stort eget ansvar för ett brett spann av arbetsuppgifter där bland annat beslagshantering, handläggning av tillstånd och förlustanmälningar ingår i ditt vardagliga arbete.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Diarieföring inkommande och utgående handlingar
• Beslagshantering
• Passhantering och hantering av ID-kort där kassahantering och bokslut ingår
• Administration av hittegods
• Handläggning av tillstånd gällande vapen och ordningslagen
• Ta emot licensansökningar
• Förlustanmälningar
• Service till allmänheten genom personligt möte eller via telefon
• Handläggning av kronans vilt
• Post och telefonservice
• Arkivering
• Allmänt förekommande arbetsuppgifter som tillhör receptionstjänst
Kvalifikationer• Gymnasieexamen eller motsvarande kompetens
• Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal
• God datorvana
Dina personliga egenskaper• Engagerad och serviceinriktad
• Strukturerad, noggrann och stresstålig
• Förmåga att arbeta självständigt och en bra samarbetsförmåga
• Flexibel med förmåga till tempoväxling
• Bra på att lyssna och kommunicera Det är meriterande med erfarenhet från serviceyrken med kundkontakt, erfarenhet av receptionsarbete inom svensk myndighet, dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete samt ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska.
ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-04
Ange följande referens när du ansöker: C9257/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Könberg 010-5681757
Jimmy Evans
FöretagPolismyndigheten, Polisregion Nord
AdressPolismyndigheten, Polisregion Nord
Box 463
90109 90109
KontorsadressRidvägen 10 90109 Umeå
Jobbnummer 3134392
Observera att sista ansökningsdag har passerat.