Radiohjälpen söker en Administratör för ekonomi och kansli

Sveriges Television AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Television AB i Stockholm, Upplands Väsby, Södertälje, Norrtälje, Uppsala eller i hela Sverige

Vi är en liten och trevlig arbetsplats inom svensk public service. Stiftelsen Radiohjälpen samordnar insamlingsverksamheten för kampanjerna som Musikhjälpen, Världens Barn, Melodifestivalen och vid humanitära katastrofer. Radiohjälpen vidareförmedlar insamlade medel till svenska biståndsorganisationer och föreningar där det behövs som mest.

Vad vi erbjuder dig
Som administratör för vår ekonomi kommer du sköta kontering, bokföring; leverantörsfaktura hantering; löneavstämning mm. Arbetsuppgifterna för Kansli är: givarvård, kansliadministration, styrelseadministration mm.
Vem vi tro att du är
Vi söker en trygg, samarbetsinriktad person som tycker om varierande arbetsuppgifter. Du gillar att vara den som sitter centralt och får ett ojämnt flöde in att bli ett jämnt flöde ut. Du är bekväm med att arbeta både digitalt och med personliga möten och professionella kontakter
Vi utgår från att du delar vår grundsyn om alla människors lika värde och att du vill vara med och arbeta för en mer rättvis värld.
För tjänsten krävs:
• Utbildning inom redovisning och ekonomi, minst på gymnasie- eller yrkeshögskolenivå
• Arbetslivserfarenhet inom bokföring och administration minst 5 år
• Goda kunskaper i Office-paketet
Meriterande
• Kunskaper i fler språk än svenska (modersmål) och engelska
• Viss vana av löne- och HR-administration
• Arbetat eller praktiserat inom media eller i en biståndsorganisation
Vad den här tjänsten innebär
Tjänsten är en heltidstjänst tillsvidare med tre månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Radiohjälpen har kollektivavtal. Resor ingår i tjänsten, främst inom Sverige. Viss obekväm arbetstid kan förekomma vid sändningar. Radiohjälpens kansli är beläget inom Sveriges Television på Oxenstiernsgatan 26 i Stockholm. Kansliet utgör vår huvudarbetsplats.
Radiohjälpen är Public Service insamlingsstiftelse. Sedan 1939 har vi samlat in pengar för att förändra liv och lindra nöd i Sverige och i hela världen. Läs gärna mer på www.radiohjalpen.se
Hur du ansöker
Skicka personligtbrev och CV märkt "Administratör Radiohjälpen" till ansokan.radiohjalpen@svt.seså snart som möjligt, dock senast den 25 oktober.
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Radiohjälpens generalsekreterare Kristina Henschen: kristina.henschen@svt.se telefon: 08-784 36 20. Fackliga kontaktpersoner för SjF, kontakt rebecka.martensson@svt.se. Unionen kan kontaktas på maria.fornemo@svt.se eller 08-784 00 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Publiceringsdatum
2022-10-13

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sveriges Television AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "145592".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sveriges Television AB (org.nr 556033-4285)

Kontakt
kristina Henschen
kristina.henschen@svt.se

Jobbnummer
7072197

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Television AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Television AB: