Rådgivare som vill bidra till samhällsnytta
Post- och Telestyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm,
Haninge,
Malmö,
Kiruna eller i
hela Sverige Tycker du att det låter spännande att få arbeta på en övergripande nivå i nära samarbete med en av myndighetens divisionschefer? En roll med mycket samverkan där du ständigt verkar för att bidra med ett helhetsperspektiv för myndighetens och divisionens bästa.
Divisionen för samhällsbehov ansvarar för en rad frågor kopplade till säkerhet, frekvenser, telefonnummer och IP-adresser. T.ex. arbetar vi med radiotillsyn samt frekvensplanering och tillståndsgivning för enskilda radiosändare, frågor gällande toppdomänen, nummer och adressering, robusthet och beredskapsfrågor, inklusive totalförsvar, skydd av uppgifter, betrodda tjänster, driftssäkerhet i elektroniska kommunikationsnät och allt internationellt arbete kopplat till dessa områden. Divisionen ansvarar också för PTS arbete med saknade brev.
Vad kommer du att jobba med?
Rådgivaren ska arbeta övergripande med divisionens frågor och kunna bidra i strategiska diskussioner på myndighetsnivå. Rådgivaren är direkt underställd divisionschefen och ingår i divisionens ledningsgrupp.
Exempel på uppgifter är:
• Stödja divisionschefen med t.ex. svar på remisser, presentationer till möten, talepunkter, kontakter med RK samt vara ett bollplank för strategiska frågor.
• Hålla ihop och samordna divisionens del av det myndighetsgemensamma arbetet och även divisionens gemensamma arbete. T.ex. arbete med VP, ÅR, förfrågningar om underlag från gd, samt framtagande av frågor och svar.
• Hjälpa divisionschefen att se till att divisionen ger enhetliga svar och bidra med ett helhetsperspektiv.
• Samverka med övriga divisioners rådgivare.
• Leda och delta i projekt och uppdrag.
• Förbereda divisionsgemensamma möten.
Vem är du?
För att trivas i den här rollen ser vi att du är initiativrik och kan driva dig själv och andra mot ett klart definierat mål. Vi förutsätter att du har en mycket god samarbetsförmåga då arbetet kräver mycket både interna och externa kontakter med många olika yrkesroller. Rollen ställer höga krav på flexibilitet då arbetsuppgifterna kan variera stort över tid och efter behov. En mycket god organisationsförmåga är en nyckelfaktor med tanke på att du kommer att ha många uppgifter igång samtidigt. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi söker dig som har:
• akademisk examen med för tjänsten relevant inriktning t.ex. jurist, ekonom, ingenjör, statsvetare eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som motsvarande
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• projektledarutbildning eller motsvarande.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• arbete inom PTS områden
• arbete på myndighet
• kontakt med Regeringskansliet
• arbete med styrningsfrågor, VP, ÅR etc.
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.
Som anställd på myndigheten får du del av förmåner såsom lunchförmån, bra semester och pension. Vår arbetsplats är på Hälsingegatan 38 där du kommer att arbeta i moderna aktivitetsbaserade lokaler, men även ha möjlighet att jobba hemifrån upp till två dagar i veckan.
Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid, därför är friskvård en del av arbetet i form utav 2 friskvårdstimmar i veckan och 5000 kronor i friskvårdbidrag, det finns även en friskvårdsförening som anordnar olika aktiviteter. Här kommer du få ett givande och omväxlande arbete på en myndighet där du kan växa och utvecklas - både personligt och professionellt.
Hur ansöker jag?
För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi önskar att du inte bifogar en bild eller information om personnummer och adress i ditt CV. Du behöver inte bifoga ett personligt brev utan kan ladda upp ditt CV två gånger.
Har du skyddade uppgifter av något slag ber vi dig kontakta ansvarig HR-specialist.
Att arbeta på PTS:
Hos oss får du arbeta med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället, och tillsammans med cirka 380 kollegor. Vår verksamhet präglas av komplexa frågor och den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du får verka i en innovativ och kreativ miljö.
Om du är flexibel, tar initiativ och gillar att samarbeta kommer du att trivas hos oss och bidra till vår kultur. Vi utvecklar verksamheten tillsammans, vilket är en förutsättning för att vi ska nå våra höga ambitioner - att vara Sveriges bästa arbetsplats!
På PTS bidrar du till samhällsnytta. Se filmen om vårt uppdrag.
Välkommen med din ansökan senast 28 maj.
För mer information kontakta divisionschef Catarina Wretman på
catarina.wretman@pts.se eller HR-specialist Linn Arnewing på 08-678 57 01, alternativt
linn.arnewing@pts.se.
För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation maila till
saco@pts.se.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Post- och Telestyrelsen (org.nr 202100-4359),
http://www.pts.se Arbetsplats Post- och telestyrelsen
Jobbnummer 7751301
Observera att sista ansökningsdag har passerat.